• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400102719805
  • خبرنگار : 71415

نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا: خروج ما از افغانستان روسیه را جسور کرد

نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا: خروج ما از افغانستان روسیه را جسور کرد

مایکل مک کال، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا گفت، خروج کشورش از افغانستان باعث جسور شدن روسیه در قبال نزاع ادامه‌دارش با اوکراین شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، مایکل مک کال در جریان حضور در برنامه "وضعیت کشور" شبکه سی‌ان‌ان خطاب به جیک تپر، مجری این برنامه گفت که کلید جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین، بازدارندگی است.

مک کال تاکید کرد: "اما من بازدارندگی زیادی نمی‌بینم. من لفاظی‌های سرسختانه می‌بینم، اما اقدامات زیادی در قبالش انجام نمی‌شود. من با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا قبل از مذاکراتش صحبت کردم و توصیه می‌کنم گزینه‌هایی مانند تحریم‌ها را روی میز بگذارید. باید در این مورد صحبت از فروش تسلیحات بیشتر به اوکراین شود."

مک کال که یک عضو رده بالای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا است بیان داشت، آمریکا باید در پی رقم زدن "موقعیت ضعفش" طی اجرای روند خارج سازی سربازانش از افغانستان تحت مدیریت دولت جو بایدن و تصرف سریع افغانستان از سوی طالبان، قدرتش را به نمایش بگذارد.

مک کال ادامه داد، رهبران جهان همچون ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین "همگی آن خروج را به عنوان موقعیت ضعف تلقی می‌کنند".

وی افزود: بنا بر این ما آن طور که رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت نمایش قدرت انجام نمی‌دهیم بلکه به جایش نمایش ضعف داشته‌ایم و با توجه به سوابق تاریخی مربوط به امثال هیتلر و چامبرلین، چنین موضعی دعوت به تجاوزگری می‌کند. و من فکر می‌کنم که شما قرار است شاهد میزان خیلی بیشتری از آن باشید.

مک کال یکی از سرسخت‌ترین منتقدان فرآیند خروج آمریکا از افغانستان بوده است. او در جریان یک نشست کمیته در ماه نوامبر روزهای پایانی دیوانه وار این خروج را یک "شکست بهت آور رهبری" توصیف کرد.

آمریکا و متحدانش در ائتلاف ناتو چند روز قبل نشستهایی را با مقامات روسیه به منظور تلاش برای فرو کاستن از درگیری‌های جاری میان مسکو و کی‌یف برگزار کردند. روسیه در سال ۲۰۱۴ با حمله به اوکراین شبه جزیره کریمه را به خاکش ملحق کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha