• سه‌شنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۷:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400110503107

رئیس سازمان بنیاد شهید:

همانند شهدا عمل کنیم تا آیندگان حسرت گذشته را نخورند

همانند شهدا عمل کنیم تا آیندگان حسرت گذشته را نخورند

ایسنا/فارس رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه شهدا نیازی به برگزاری یادواره ندارند و آنان بر اساس آیات قرآن زنده‌اند، گفت: امروز ما همچون شهدا باید حسینی و زینبی عمل کنیم تا آیندگان حسرت گذشته را نخورند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر دوشنبه ۴ بهمن در یادواره شهدای «کربلای ۴ و ۵» در شهرستان فیروزآباد گفت: یگان‌ها در دوران دفاع مقدس به صورت منطقه‌ای دسته بندی می شدند که یگان‌های شهرستان‌ها به این شکل دسته بندی می‌شدند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با یادآوری این مطلب که فردی که توانسته بود فرماندهی خود را به خوبی نشان دهد، می‌توانست سلسله مراتب را طی کند و به فرماندهی‌های بالاتر برسد، تاکید کرد: فرماندهان در کنار نیروهای خود زندگی می‌کردند.

او با بیان اینکه در دوران تصدی من بر سازمان بنیاد شهید، در یادوراه‌های مختلف شهدا شرکت کرده‌ام و در این ایام درک کردم در هر گوشه گوشه این مملکت مردمان دلیر زندگی می‌کرده‌اند، افزود: همه شهرستان‌های ما نقاط اوج و برجسته دارند و افرادی به تاریخ معرفی کردند که هر کدام قهرمانان واقعی هستند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه زندگی نامه بسیاری جانبازان، آزادگان، ایثارگران و شهدای ما نوشته نشده است، اظهار کرد: آنان به موقع کلام امام (ره) را درک کردند، یکی از محورهای دفاع از حرکت امام (ره) رزمندگان بزرگ ایل قشقایی و عشایر هستند و برخی از آنان در سال ۱۳۴۲ خورشیدی از امام راحل (ره) حمایت می کنند و امام (ره) از این حمایت تشکر می‌کنند.

او با بیان اینکه عشایر در زمینه سازی انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به ندای امام (ره) لبیک گفتند، عنوان کرد: آنان به دلیل بصیرت شان به قله رسیدند، چرا که شهادت قله زندگی هر فرد است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی‌ها در مسیر می‌روند اما نمی‌رسند و آنان تعلل می‌کنند و وقت را از دست می‌دهند، اظهار کرد: انسان‌ها بدانند مرگ سراغ همه ما می‌آید، وقت و زمان این دنیا محدود است و به سرعت در گذر است.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه افراد ثابت قدم مدام در حال تلاش کردن هستند و از راه لحظه‌ای غفلت نمی‌کنند و این راه را شهدا به خوبی به ما نشان دادند، تاکید کرد: شهدا الگوی واقعی جامعه ما هستند، امروز شهدای مدافع حرم و شهدای گمنامی هم هستند که بعد از سال‌ها اجازه می‌دهند ما آنان را تفحص کنیم و در میان ما می آیند تا تلنگری بزنند که جهاد و ایثار تمام نشده و مستمرا ادامه دارد و مبارزه با دشمن ابعاد مختلفی دارد.

او با اشاره به اینکه کسانی که دنباله رو اهل بیت (ع) هستند یک لحظه از این راه غفلت نمی‌کنند، تاکید کرد: دشمنان ما سعی می‌کنند با فشار به معیشت، مردم را از راه دور کنند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تاکید کرد: دشمنان در طول تاریخ این رویه را طی کردند، تا انقلاب اسلامی و فریادهای حسینی ما هست، دست از سر ما بر نمی دارند و این راه تمام نمی‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه باید تحمل کنیم اما می‌دانیم که مسائل و مشکلات موجود در شان ملت ایران نیست و فقط باید یک نکته یادآوری کنیم که این مسائل به خاطر آنست که توکل خود را از دست داده‌ایم، اظهار کرد: در همین دفاع مقدس با دست خالی هر زمان رزمندگان اسلام احساس عجز می‌کردند و فرماندهان به ساحت مقدس اهل بیت (ع) متوسل می شدند، به پیروزی هم می رسیدیم، خدای دفاع مقدس، خدای اقتصاد هم هست و انچه که باعث گرفتاری ما شده به این خاطر است که بعضا دست از دامن اهل بیت (ع) کوتاه کرده ایم و فکر می کنیم ما کاره‌ای هستیم.

او با بیان اینکه خدا با ابتلا و امتحان صداقت ما را می‌سنجد و هرگاه امتحان را پس دادیم دست ما را گرفته است و شهدا این را فهمیده بودند، گفت: شهدا نیازی به برگزاری یادواره ندارند و آنان بر اساس آیات قرآن زنده‌اند و دست شان باز است و هر کسی که دست به سوی آنان دراز کند را دستگیری می‌کنند، ما نیازمندیم قهرمانی قهرمانان خود را ذکر کنیم و یاد کنیم این افراد چه کسانی بودند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: امروز ما همچون شهدا باید حسینی و زینبی عمل کنیم تا آیندگان حسرت گذشته را نخورند، همانطور که ما امروز حسرت اشتباه کوفیان را می‌خوریم، شهدا عمل به موقع و به هنگام انجام دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha