• سه‌شنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400110503379
  • خبرنگار : 71415

در هماهنگی با واشنگتن، مقام‌های اسرائیلی و چینی دیدار کردند

در هماهنگی با واشنگتن، مقام‌های اسرائیلی و چینی دیدار کردند

رسانه آکسیوس آمریکا به نقل از دو مقام رژیم صهیونیستی گزارش کرد، تل‌آویو به منظور اجتناب از تنش‌ها با واشنگتن، از قبل یک اجلاس رده بالای مجازی با مقامات چین در حوزه اقتصاد و فناوری را با دولت بایدن هماهنگ کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه خبری آکسیوس، نشست روز دوشنبه به رهبری یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و وانگ کیشان، معاون رئیس جمهوری چین، پس از رایزنی‌های بی سر و صدای ماه گذشته میلادی دولت‌های آمریکا و اسرائیل بر سر موضوع چین که از موضوعات حساس از بابت نگرانی‌های آمریکا در مورد سرمایه‌گذاری‌های چین در سرزمین‌های اشغالی است، صورت گرفت.

در جریان جلسات روز دوشنبه که شامل نمایندگان وزارتخانه‌های دو طرف بود، رژیم صهیونیستی و چین بر سر یک برنامه سه ساله برای همکاری در زمینه اقتصاد، علم، پژوهش، توسعه و فناوری موافقت کردند.

بسیاری از این موضوعات در مرکز نگرانی‌های دولت بایدن قرار دارند. هر دو دولت ترامپ و بایدن از بابت سرمایه‌گذاری‌های چین در پروژه‌های زیرساختی اسرائیل ابراز نگرانی کرده‌اند.

یک مقام رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفت، وزارت خارجه این رژیم "در سطح مقامات کاری ارشد" از قبال مقامات وزارت امور خارجه آمریکا را مطلع کرده و آمریکا هیچ نگرانی را مطرح نکرد.

هر دو مقام صهیونیستی تاکید کردند که از نگرانی‌های آمریکا مطلع بوده و خواستار ادامه کار با "حداکثر شفافیت" شدند. وزارت امور خارجه آمریکا به درخواست برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ فوری نداد.

در ۱۴ دسامبر، تیم‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا به رهبری معاونان مشاوران امنیت ملی هر دو طرف مذاکرات گسترده‌ای در مورد سیاست مربوط به چین برگزار کردند. یک هفته بعد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا، برخی از مسائل مشابه را با لاپید و نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به اراضی اشغالی مطرح کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha