• سه‌شنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400110503565
  • خبرنگار : 50295

زنجان، شهری خاموش در حوزه کودک

زنجان، شهری خاموش در حوزه کودک

ایسنا/زنجان مجری برنامه کودک زنجان (خاله سارا) گفت: اگر می‌خواهیم در آینده شاهد جامعه‌ای مملو از جوان‌های سرحال و با نشاط باشیم باید کودکی‌شان را با مهر و مهربانی و آموزش‌های مفید پر کنیم.

سپیده ترخوانه در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با انجام فعالیت هنری در حوزه کودکان با بیان اینکه کار برای کودکان در هر حوزه‌ای سخت و حساس است، اظهار کرد: اگر بخواهم در رابطه با کار در حوزه کاری خودم (اجرا و تهیه‌کنندگی نمایش کودک) صحبت کنم باید بگویم که کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان و مجریان کودک همواره باید اطلاعات عمومی جامع و به‌روزی داشته‌ باشند. همچنین مجری‌های حوزه کودک نیز که باید درباره روانشناسی کودک مطالعه داشته‌ باشند.

وی با بیان جمله «کودک شاد، آینده شاد»، افزود: اگر ما کودکان شادی را پرورش دهیم و این شادی برای آن‌ها ادامه‌دار باشد، قطعاً آینده‌ای شاد هم برای زندگی خودشان و هم جامعه مهیا خواهد شد و این امر مستلزم ایجاد برنامه‌های با نشاط و آموزشی در حوزه کودک است.

این هنرمند زنجانی با بیان اینکه من اگر جای مسئول برنامه‌های فرهنگی شهرداری بودم هفته‌ای یک‌بار به صورت ثابت و همیشگی در یک مکان مشخص برای کودکان برنامه‌های شاد، آموزشی و مفرح برگزار می‌کردم، تصریح کرد: مسئله کودکان بسیار مهم است و اگر می‌خواهیم در آینده شاهد جامعه‌ای مملو از جوان‌های سرحال و با نشاط باشیم باید کودکی‌شان را با مهر و مهربانی و آموزش‌های مفید پر کنیم.

تهیه‌کننده نمایش‌های کودک با بیان اینکه منظور از آموزش مفید برای کودکان یعنی به آن‌ها بیاموزیم که چگونه باید با سختی‌های دوران نوجوانی و جوانی در جامعه و زندگی برخورد کنند، افزود: متاسفانه نمره کار برای کودکان در شهر ما صفر است و در وضعیت خاموشی به سر می‌بریم مخصوصا با وجود کرونا وارد جریان بدتری از این وضعیت شده‌ایم.

ترخوانه با بیان اینکه من اجراهای زیادی در شهرهای دیگه دارم اما متاسفانه زنجان میزبان خوبی برای کار کودکان نیست، عنوان کرد: هرچند برخی از ارگان‌ها در زنجان به من لطف دارند و همچنان اجرای برنامه‌های کودک دارم اما این ارگان‌ها خصوصی است و شامل همه بچه‌ها نمی‌شود و همه نمی‌توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند و من مدام با این سؤال از طرف مادرها و پدرها مواجه هستم که خاله سارا کجا برنامه دارید که ما بچه‌ها را بیاوریم اجراهاتون و من بیشتر اوقات پاسخی جز اینکه اطلاع می‌دهم ندارم. همچنین هنگام اقدام برای اجراهای همگانی در شهر برای کودکان در ارگان مربوطه متاسفانه همکاری نمی‌شود.

مجری کودک زنجان (خاله سارا) با بیان اینکه شاید بتوان گفت مفهوم ارتباط به معنای تسخیر مخاطب علاقه‌مند، ایجاد رغبت در بیننده یا شنونده برای دنبال کردن برنامه و اثرگذاری بر نگرش و رفتار او است، عنوان کرد: گوینده و مجری نام‌آشنا به جاذبه‌های کلامی و رفتارهای غیرکلامی در برقرار کردن ارتباط موثر و پایدار ناتوان خواهد بود و برای دست‌یابی به این مهارت‌ها لازم است با دانش ارتباطات آشنا شد، نظریه‌های ارتباطی را آموخت و مخاطب را به خوبی شناخت تا در حین ارتباط به درک و شعور او توهین نشود.

وی با بیان اینکه گوینده و مجری هوشمند مراقب است تا در تله لودگی رفتار و جلف بازی‌ها و مهمل‌گویی‌ها نیفتد و اعتماد مردم را به خود جلب کند و برای رسانه نیز اعتبار کسب نماید که این کار راز موفقیت رسانه‌های معتبر جهان است، خاطرنشان کرد: یک گوینده و مجری باید برای تقویت گفتار و تامین پشتوانه سخن خود با برنامه‌ریزی منظم ساعتی از شبانه روز را به مطالعه کاربردی اختصاص دهد و مطالب گزیده را ثبت کند تا مجبور به تقلید از دیگران نشود و سخن را عاریتی نکند. همچنین غلط‌خوانی، لرزش صدا، ترس از خواندن واژه‌های پیچیده و عبارت‌های نفیس، نادیده گرفتن کلمات اصلی و شتاب در ادای متن ضعف گوینده را در محروم بودن از پشتوانه مطالعاتی لو می‌دهد و یک گوینده یا مجری باید سعی کند تا همواره بیان شیوا و رسایی داشته‌ باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha