• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400111108347
  • خبرنگار : 50294

زندە‌ کردن دوران انقلاب با استفادە از زبان هنر

زندە‌ کردن دوران انقلاب با استفادە از زبان هنر

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن تأکید بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره پیروز انقلاب و دفاع مقدس گفت: با استفاده از زبان هنر و ظرفیت های فرهنگی استان خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس را زنده خواهیم کرد.

عبید رستمی امروز (۱۱بهمن) در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی گرامیداشت دهه فجر انقلاب استان کردستان، اظهار کرد: بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زبان هنر و تولید آثار هنری و فرهنگی از جمله ساخت و اکران فیلم، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی و اجرای موسیقی و سرود  با موضوع انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: بر این اساس برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی ویژه گرامیداشت و یادآوری خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس در سطح استان تدارک دیده شده است.

رستمی اضافه کرد: برگزاری و اکران همزمان چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان، جشن ملی انقلاب در کلیه شهرستان های تابعه همراه با موسیقی و نمایش های طنز، اجرای کنسرت موسیقی از جمله بخشی از برنامه های مهم دهه فجر انقلاب اسلامی در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به نامگذاری روزهای دهه فجر مزین به ارزش ها و مفاهیم اسلامی انقلاب، بیان کرد: اجرای جشن انقلاب در هشت روستای هدف شهرستان سنندج با همکاری فرمانداری، بخشداران و دهیاران روستاهای مذکور، اجرا ۵ گروه نمایشی در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور، سلسله نشست های بصیرتی و گفتمانی فرهنگی با موضوع انقلاب و برگزار نمایشگاه هنرهای تجسمی بصورت حضور و مجازی از جمله برنامه های دیگر این ایام است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: با واکسیناسیون عمومی در سطح استان امکان برگزاری و حضور حداکثری مردم در مراسمات فراهم شده است لذا با تدابیر اندیشیده شده در برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها هم رعایت هوشمندانه پروتکل های بهداشتی مدنظر بوده و هم بخشی از برنامه های و جشن ها بصورت مجازی تقدیم مردم استان کردستان خواهد شد.

ایشان به برگزاری نمایشگاه مجازی هنر انقلاب اسلامی اشاره و گفت: محفل بزرگ انس با قرآن در مسجد قبای سنندج، برگزاری ۴۳ محفل انس با قرآن در سطح استان، برگزاری جشن انقلاب در ۴۳۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی سطح استان، برگزاری ششمین همایش سیمای زن انقلابی ویژه جایزه شهیده فاطمه اسدی  و همچنین نمایشگاه مجازی از عکس های تاریخی دوران انقلاب در فضای مجازی متناسب با روزهای انقلاب و شعار آن روز از جمله برنامه های دیگر این ایام است.

رستمی در پایان یادآور شد: علاوه بر برنامه های و جشنواره های موضوعی دهه فجر، مراسم تجلیل از بانوان اداره کل و شهدای هنرمند و شهدای انقلاب اسلامی، گلباران و عطر افشانی مزار شهدای سراسر استان و همچنین پایان بخش برنامه های ده فجر، برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره کسب و کارها و محصولات فرهنگی استان کردستان (خه‌لات) از دیگر برنامه های گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان فرهنگی کردستان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha