• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400111813939
  • منبع : نمایندگی سمنان

در بودجه ۱۴۰۱ به چهار شهرستان‌ جدید التاسیس استان سمنان توجه ویژه‌تری می‌شود

در بودجه ۱۴۰۱ به چهار شهرستان‌ جدید التاسیس استان سمنان توجه ویژه‌تری می‌شود

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: در بودجه ۱۴۰۱ به چهار شهرستان‌ جدید التاسیس این استان توجه ویژه‌تری می‌شود تا فاصله آنها از نظر زیرساخت‌های توسعه‌ای با دیگر شهرستان‌ها کمتر شود.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان پروژه های عمرانی و اقتصادی و جلسه شورای اداری شهرستان آرادان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب، اظهار کرد: بالاترین عزت، شان، منزلت و افتخار برای ما مسئولان خدمت به مردم و خادمی ملت با روحیه جهادی و کار انقلابی و شبانه روزی است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان گفت: امروز الحمدالله با صمیمیت و تعامل بین نمایندگان استان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، بحث وحدت، انسجام و همدلی در استان سمنان سرآمد است.
وی ادامه داد: بالاترین و با عزت ترین دوران زندگی ما خدمتگزاری و خادمی برای مردم است، آن هم مردمی که شهید تقدیم انقلاب و نظام نموده، پشتیبان ولایت فقیه بوده و در تمام برهه ها پای کار نظام بودند.
هاشمی افزود: کار انقلابی خدمت به مردم، پشت میز نبودن مدیر، روحیه جهادی، کارشبانه روزی، اسیر حاشیه نشدن، برطرف نمودن موانع، راه اندازی واحدهای راکد، احیاء و افزایش اعتماد مردم، ایجاد امنیت پایدار، تحقق جهش تولید مسکن، تامین واکسن و این قبیل موارد است که در دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی محقق شده است.
وی خاطر نشان کرد: از محل سفر ریاست جمهوری به استان، برای شهرستان‌های جدید التاسیس بیشترین اعتبار به منظور کاهش فاصله بین این شهرستان‌ها با سایر شهرستان‌ها اختصاص داده شد و همچنین در بودجه ۱۴۰۱ نیز شهرستان‌های جدید التاسیس ویژه تر دیده خواهند شد.
استاندار سمنان عنوان کرد: با افتخار اعلام می داریم که مشارکت مردم در حوزه سیاسی و تعیین سرنوشت خود، امری است که به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.
وی گفت: دغدغه‌های بیان شده توسط نماینده مردم شهرستان و امام جمعه آرادان از جمله مباحث آب شُرب، راه، درمان، بیمارستان و سایر موارد به عنوان مطالبات بحق مردم پیگیری و رسیدگی خواهد شد.
هاشمی با بیان اینکه در خصوص واکسن هیچ مشکل و کمبودی در سطح استان نداریم، گفت: نرخ واکسیناسیون کرونا استان سمنان از میانگین واکسیناسیون کرونا در کشور بالاتری بوده و شهرستان آرادان نیز در این حوزه در استان از شهرستان های برتر است.
وی در ادامه اظهار کرد: با نظارت‌ها و مدیریت عالی که در دولت در حال انجام است، ثبات نسبی خوبی در بحث قیمت‌ها و بازار در کشور به وقوع پیوسته است که بسیار ارزشمند است.
استاندار سمنان تاکید کرد: در طی ۴ ماه گذشته ۱۴.۶ درصد اعتبارات کل کشور توسط بانک‌های عامل استان در بحث تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است و مجدد ۴ هزار میلیار تومان اعتبار برای استان اختصاص یافته که اقدامات به سرعت در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: با پیگیری هایی که در سطح استان صورت گرفته و از طریق این تسهیلات ، ۲۸ واحد راکد مجدد راه اندازی شده و به چرخه تولید بازگشته اند.
هاشمی تصریح کرد: استان سمنان دومین‌ استان در کشور در بحث آغاز عملیات اجرایی قانون جهش تولید مسکن است و ۴۸۰ هکتار زمین در ۱۸ شهر از ۱۹ شهر، برای این ‌مهم تامین شده است که تلاش و اقدامات بسیار زیادی در این خصوص به انجام رسید.
وی اضافه کرد: ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد روستایی در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهمیه ما در استان است که تاکنون برای ۷۳ درصد این میزان قرارداد منعقد شده است که امری بسیار ارزشمند است.
استاندار سمنان خبر داد: ۲۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در شهرستان آرادان در دهه فجر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین تصریح کرد: در دهه فجر سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۸۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری خواهد رسید.
هاشمی در ادامه اظهار کرد: تعداد ۳۹۳ پروژه با اعتبار ۶۶۶ میلیارد تومان ، پروژه های عمرانی و ۴۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، پروژه های اقتصادی قابل افتتاح و بهره برداری در دهه فجر سال جاری است.
استاندار سمنان در پایان گفت: در قالب بهره برداری از این پروژه ها، بیش از ۳۰ هزار اشتغال در استان تثبیت و ۷۵۰ فرصت شغلی جدید نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha