• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400111915200
  • خبرنگار : 71659

زلنسکی در دیدار با ماکرون: احتمالا با رهبران روسیه، فرانسه و آلمان نشست برگزار ‌کنیم

زلنسکی در دیدار با ماکرون: احتمالا با رهبران روسیه، فرانسه و آلمان نشست برگزار ‌کنیم

رئیس جمهوری اوکراین از برگزاری نشست احتمالی کی‌یف با روسای روسیه، فرانسه و آلمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر زلنسکی» روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار امروز دو طرف در کی‌یف گفت: امروز، دو کشور فرانسه و اوکراین در همه زمینه‌ها در حال توسعه همکاری هستند؛ اما مشارکت ما در زمینه امنیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: روند صلح یک موضوع محوری در گفت‌وگوهای ما بود. انتظار داریم که به زودی بتوانیم بر اساس توافقات به دست آمده در نشست پاریس در دسامبر ۲۰۱۹، دور بعدی اجلاس چهارجانبه (نرماندی) را برگزار کنیم.

رئیس جمهوری اوکراین تأکید کرد که انتظار می‌رود طی روزهای آینده، نشستی در سطح مشاوران رهبران کشورهای اجلاس چهارگانه (نرماندی) برگزار شود.

اجلاس چهارگانه نُرماندی شامل اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان در ژوئن ۲۰۱۴ با هدف حل و فصل درگیری‌های جاری در منطقه دونباس در جنوب شرقی اوکراین راه‌اندازی شد.

از سوی دیگر، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه با اشاره به آنچه غرب توصیف می‌کند، گفت: «هدف از سفرهای من به مسکو و کی‌یف، بازگرداندن نظم، ثبات و امنیت به شکل جمعی در قاره اروپاست که با فشارهای نظامی (روسیه به اوکراین) تحت تأثیر قرار گرفته است.

ماکرون ادامه داد: من به نوبه خود معتقدم که می‌توانیم راه حل‌های ملموس و عملی پیدا کنیم که به ما امکان پیشرفت را می‌دهد. این موضوع در جریان گفت‌وگوهای من با پوتین و شرکای اروپایی مطرح شد.

ماکرون با بیان اینکه دیدارهایش با پوتین و زلنسکی پیشرفت در ایجاد ثبات و امنیت منطقه را امکان پذیر کرد، افزود: ما اکنون این امکان را داریم که این مذاکرات را به پیش ببریم.

وی معتقد است که روند حل بحران در شرق اوکراین باید مستقل از تنش‌ها و بدون تاثیر فشار نظامی در مرزهای این کشور انجام شود.

رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد: هیچ جایگزینی به جای توافقات مینسک نیست زیرا آن اساس حل مسالمت‌آمیز نزاع در منطقه دونباس در جنوب شرق اوکراین است.

وی افزود: این توافقات تنها راهی است که ما را به صلح می‌رساند و تنها راهی است که به ما امکان ایجاد راه حل سیاسی دائمی را می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha