• جمعه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400112217406
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی ایران با اتحاد مردم و درایت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید

انقلاب اسلامی ایران با اتحاد مردم و درایت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با اتحاد مردم و درایت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، گفت: مردم ما به واسطه رهبری امام خمینی(ره) توانستند بر طاغوت غلبه کرده و پیروز شوند که بعد از دفاع مقدس نیز با درایت رهبر معظم انقلاب در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کردند.

آیت الله شیخ هادی ملکوتی در سخنرانی‌ پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: انقلاب مشروطه برای رهایی کشور از استبداد بود اما جریانات انحرافی در مدت کمی در تار و پود مشروطه نفوذ پیدا کرد و بین آمال و اهداف آن فاصله ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در کتاب‌های تاریخی نوشته می‌شود، از زمانی که مشروطه به وجود آمد تا ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ هیچ صدر اعظم و نخست وزیری بدون تمایل دشمنان این مملکت، در مصدر امر قرار نگرفته بود و تنها دولتی که نسبتاً صبغه ملی گرایی داشت با کودتای ۲۸ مرداد ساقط شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: باید آگاه باشیم، چرا که رنگین تر از همان دسیسه‌هایی که در دوران مشروطه سران مشروطه را ضدمشروطه عنوان می کردند، امروز در راستای تحریف این نظام اسلامی نیر وجود دارند، چراکه تضعیف نهادهایی که موجب استحکام نظام است، همواره سرلوحه برنامه‌های شیطانی دشمنان قرار دارد.

آیت الله ملکوتی خاطرنشان کرد: روشن‌ترین پیام مردم در انقلاب اسلامی، استقلال از سلطه‌ی بیگانگان، آزادی در اظهار نظر و روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که پایگاه این نهضت‌ها مساجد بود و با نماز شروع شده و با نماز تمام می‌شد و اوج تظاهرات نیز در اربعین و ماه محرم شکل می‌گرفت، بنابراین این موضوعات نشان می‌دهند که مردم ایران، اسلام می‌خواستند و تا پای جان نیز برای رسیدن به آن  ایستادگی کردند.

وی یادآور شد: قطعا هیچ‌ زمانی استکبار جهانی از این نیت‌های شوم دست نمی‌کشد چراکه مردم ایران اسلامی و موقعیت‌های حساس موجب می‌شود که استکبار، رویدادهای مرتبط با این کشور را رها نکند.

وی همچنین بیان کرد: دشمن زمانی با ما مخالفت نخواهد کرد که احساس کند ما وجود نداریم، یعنی بی‌راهه رفته و منحرف شویم که دلیل تمامی شیطنت‌ها، تهدید و تحریم‌های دشمن، قوی بودن مردم ما است. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مردم ما با دستور امام خمینی(ره) در مقابل طاغوت ایستادند و در دوران دفاع مقدس نیز هشت سال تمام در مقابل دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند در این جنگ عظیم، یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد.

وی اظهار کرد: تاریخ مشروطه برای ما عبرت بوده و ۴۳ سال دسیسه‌های دشمن برای ما درس است، بنابراین وظیفه‌ی ما حفظ وحدت و تبعیت از مقام امامت و ولایت است و تنها در این راه می‌توانیم به آمال مقدس خود برسیم.

وی متذکر شد: آمریکا خود را کدخدای دنیا می‌داند و برخی افکار داخلی در کشور نیز این امر مهم را می‌پذیرند و در مقابل آن خاضع هستند که این به معنای خط بطلان کشیدن به آرمان‌های شهدا است تا مردم ما در مقابل استکبار سر افکنده شوند؛ هیهات اگر این مردم این ذلت را قبول کند!

آیت الله ملکوتی گفت: مردم ما با شعار استقلال و نپذیرفتن سلطه‌ی بیگانگان انقلاب کردند اما پیش از انقلاب اسلامی نیز هیچ دولتی در ایران بدون تمایل بیگانگان تشکیل نشده بود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که مردم کشور ما توانستند تا در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنند، امیدوارم با عنایات الهی، گشایشی در زندگی مردم ایجاد شود چراکه نوکری برای این مردم نیز افتخار دنیا و آخرت بوده و سبب سرافرازی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: دولت فعلی، دولتی مردمی و ولایتمدار است که مردمان آن با تمام امید، پای جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، بنابراین امیدواریم این دولت ولایی، امیدی که مردم پیدا کرده‌اند را زنده نگه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha