• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400112318271
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

محدودیت شدید وضعیت قرمز در اردستان اعمال نمی‌شود

محدودیت شدید وضعیت قرمز در اردستان اعمال نمی‌شود

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: با نظر ستاد ملی کرونا محدودیت شدید وضعیت قرمز مانند ابتدای شیوع کرونا اعمال نمی‌شود، ولی تأکید داریم تجمع در اماکن سربسته با حداکثر ۴۰ درصد انجام شود.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت و درمان و با توجه به سرایت بسیار بالای کرونای اُمیکرون در شهرستان وضعیت کرونایی اردستان از روز گذشته قرمز اعلام شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه شدت ویروس اُمیکرون به قدری شدید است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن از فرد مبتلا انتقال داده می‌شود، افزود: میزان سرایت بسیار بالای ویروس اُمیکرون در مقابل عادی انگاری مردم و جمعیت واکسن نزده‌ها باعث شد وضعیت کرونایی شهرستان بار دیگر بحرانی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به شایعات بی‌تأثیر بودن واکسیناسیون کرونا در فضای مجازی، گفت: تأثیرگذاری واکسیناسیون در کشور و شهرستان بر هیچ کس پوشیده نیست، ولی باید بدانیم که ماهیت هر نوع ویروس کرونا تفاوت دارد. غالباً مشاهده می‌شود که افرادی که سه دوز واکسن زدند کمتر درگیر و یا بستری می‌شود.

آغاز عملیات واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۹ ساله در اردستان

ذبیحی با تأکید بر اینکه همه افراد جامعه حتی کسانی که سه دوز واکسن کرونا را زدند باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در دستور کار خود داشته باشند، گفت: هیچ‌گاه واکسن‌ها ایمنی صد درصد نمی‌دهند، ولی شدت بیماری را کاهش می‌دهد و اکنون هیچ راهی جز واکسن زدن افراد جامعه وجود ندارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۹ ساله در شهرستان اردستان، گفت: در سویه اُمیکرون شاهد ابتلای شدید کودکان و نوجوان به کرونا هستیم، به همین دلیل وزارت بهداشت تزریق واکسن برای سنین ۵ تا ۱۲ سال را آغاز کرده است. تاکنون ۳۰ نفر از گروه سنی ۵ تا ۹ ساله و ۶۲۰ نفر از گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال واکسن کرونا را در شهرستان دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه خانواده‌ها باید در اولین فرصت برای تزریق واکسیناسیون کودکان و نوجوانان مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون سنین ۵ تا ۱۲ سال در تمام مراکز واکسیناسیون شهرستان اجرا می‌شود.

مدارس ابتدایی اردستان غیرحضوری هستند

ذبیحی درباره برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان، ستاد استانی و شهرستان تأکید دارد که مدارس ابتدایی شهری غیرحضوری برگزار شود و کلاس‌های درس در سایر مقاطع با توجه به شرایط مدرسه صورت پذیرد. با همکاری آموزش و پرورش اردستان، مدارس ابتدایی در اردستان و مهاباد از امروز تا اطلاع ثانوی غیرحضوری برگزار می‌شود، ولی در شهر زواره همچنان اطلاعیه مبنی بر غیرحضوری شدن مدارس اطلاع‌رسانی نشده است.

وی با تأکید بر اینکه از نظر ستاد ملی، استانی و شهرستان مدارس ابتدایی در وضعیت قرمز باید غیرحضوری شود، گفت: اگر مدارسی که باید طبق قانون غیرحضوری شوند و تمکین نکنند، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و استان پلمب می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان درباره اعمال محدودیت‌ها در وضعیت قرمز گفت: با نظر ستاد ملی کرونا محدودیت شدید وضعیت قرمز مانند ابتدای شیوع کرونا اعمال نمی‌شود، ولی تأکید داریم در وضعیت قرمز تجمع در اماکن سربسته با حداکثر ۴۰ درصد انجام شود.

ذبیحی با بیان اینکه امروز در همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که با توجه به طولانی شدن مدت بیماری محدودیت‌های شدید کرونا تأثیرگذار نیست، گفت: نمی‌توانیم به بهانه کرونا از ایجاد اقتصاد و اشتغال برای مردم غفلت کنیم، چرا که زمان رفتن کرونا مشخص نیست و باید ملاحظات بهداشتی همچنان رعایت شود و مردم باید به زندگی با کرونا عادت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha