• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400120301903
  • خبرنگار : 50212

یک مسئول:

۷۰ هزار نفر در استان مرکزی هنوز واکسن نزده اند

۷۰ هزار نفر در استان مرکزی هنوز واکسن نزده اند

ایسنا/مرکزی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری کرونا تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در استان مرکزی هنوز واکسن نزده اند.

دکتر علی علیمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری بالای پنج سال استان مرکزی اظهار کرد: پنج درصد جمعیت بالای پنج سال استان مرکزی معادل ۷۰ هزار نفر هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند.

وی ادامه داد: پوشش واکسیناسیون دُز دوم در استان حدود ۸۸ درصد است و تاکنون ۱۲ درصد جمعیت معادل حدودا ۱۵۰ هزار نفر مرحله دوم واکسن و همچنین حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال به بالا واکسن دُز سوم را تزریق نکرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: حدود ۶۰ درصد افرادی که جان خود را در استان مرکزی بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند یا واکسن نزدند یا ناقص دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تزریق هر سه دُز واکسن تا ۸۰ درصد از مرگ‌ومیرهای کرونایی کاسته است، به تاثیر کرونا در کاهش آمار قربانیان پرداخت و افزود: واکسیناسیون موجب شده است که نرخ بستری و نرخ مرگ به شدت کاهش یابد به طوریکه بیش از ۸۰ درصد افرادی که در ماه‌های اخیر فوت کرده‌اند، کسانی بودند که یا واکسن دریافت نکرده یا ناقص تزریق کردند.

دکتر علیمحمدی با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان مرکزی پروتکل های بهداشتی را حتی در شرایط قرمز کرونایی رعایت نمی‌کنند، گفت: استفاده نکردن از ماسک، حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه موجب شیوع بیشتر ویروس شده است.

وی با اشاره به درگیری بیشتر کودکان در پیک ششم کرونا، گفت: در حال حاضر ۱۶ کودک مثبت مبتلا به اُمیکرون در مراکز درمانی استان بستری هستند و آمار مبتلایان سرپایی نیز افزایش یافته است.

وی خطاب به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مصداق تضییع حق‌الناس است و علاوه بر درگیری فرد با کرونا موجب ابتلای سایرین خواهد شد. چه بسا با درگیری یک فرد افراد دیگری نیز مبتلا و حتی منجر به مرگ دیگران شوند.

دکتر علیمحمدی به برخی باورهای غلط موجود در بین پنج درصد افرادی که تاکنون واکسن نزدند اشاره کرد و افزود: همه مسئولان نظام و در راس رهبر معظم انقلاب تاکید بر دریافت سه دُز واکسن دارند اما متاسفانه باورهای غلط و برخی توصیه‌های اشتباه از سوی عده‌ای ناآگاه اجازه نمی‌دهد که پوشش واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی شود.

وی بیان کرد: منکر اثربخشی برخی توصیه های طب سنتی نیستیم اما باید گفت طب سنتی به تنهایی نمی‌تواند کرونا را درمان کند بلکه باید مکمل طب نوین و مدرن باشد تا اثربخشی لازم صورت گیرد بنابراین تزریق واکسن در کنار توصیه‌های صحیح طب سنتی می‌تواند سلامت جامعه را تضمین کند.

دکتر علیمحمدی افزود: در قله پیک ششم کرونا قرار داریم و نتیجه مطلوب و عبور از پیک را زمانی شاهد خواهیم بود که مردم در کنار دریافت هر سه دُز واکسن نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند. بدیهی است که با دریافت واکسن از عوارض جدی کرونا در امان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha