• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400121209336
  • منبع : نمایندگی سمنان

عدم تکمیل دزهای سه‌گانه ویژگی مشترک بستری‌های فعلی در شاهرود و میامی

عدم تکمیل دزهای سه‌گانه ویژگی مشترک بستری‌های فعلی در شاهرود و میامی

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از کاهش کودکان مبتلا و بستری مبتلا به سویه امیکرون در شاهرود و میامی خبر داد و با اشاره به موارد بستری شدن در بیمارستان‌های این دانشگاه گفت: ویژگی مشترک عمده بستری‌های کرونایی عدم تکمیل واکسیناسیون و خصوصا دز سوم است.

دکتر حسین شیبانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۱ بیمار کووید۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بستری هستند اظهار کرد: افراد بستری در این بخش ها دوره واکسیناسیون سه مرحله ای خود را کامل نکردند.

این عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس با  بیان اینکه در چند روز گذشته روند مراجعان سرپایی و بستری بیماران کرونایی در شهرستان‌های شاهرود و میامی کاهشی بود افزود: تعداد مراجعان مشکوک مبتلا به اُمیکرون در اطفال نیز در هر دو شهرستان تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود  کاهش داشته است.

وی تعداد بیماران کووید۱۹ بستری در بیمارستان های امام حسین(ع) و بهار شاهرود را ۶۷ تن برشمرد و ادامه داد: در شبانه روز گذشته با شناسایی موارد جدید تعداد ۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا بستری شدند.

دکتر شیبانی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته فوت بیماری براثر ابتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه این دانشگاه ثبت نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: با وجود اینکه سرعت میزان واکسیناسیون در شهرستان‌های شاهرود و میامی رو به افزایش است اما این روند هنوز مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه تزریق نوبت سوم واکسن از ابتلا و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه جلوگیری می کند، عنوان کرد: در حال حاضر همه انواع واکسن در مراکز واکسیناسیون شرق استان سمنان موجود است و شهروندان می توانند با مراجعه خود به این مراکز واکسن دریافت کنند.

دکتر شیبانی استفاده از دو لایه ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از تهویه مناسب در فضاهای سربسته را ضروری خواند و اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون در بین بزرگسالان در نوبت نخست ۹۳.۵ درصد، نوبت دوم ۸۶ درصد و نوبت سوم هم ۳۶.۳ درصد انجام شد.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha