• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400122318102

یک فعال سیاسی اصولگرا:

در راستای جهاد تبیین باید به ابهامات مردم پاسخ داده شود

در راستای جهاد تبیین باید به ابهامات مردم پاسخ داده شود

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه بهترین کار در راستای انجام جهاد تبیین، تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز است، گفت: این افراد باید ابهامات و سوالاتی که در فضای مجازی برای مردم پدید می‌آید را احصا کنند و با کمک اساتید پاسخ دهند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، اظهار کرد: جهاد تبیین در واقع روشنگری اقناع‌کننده نسبت به شبهات و تردیدهایی است که دشمنان نسبت به ایدئولوژی، دستاوردها، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در ذهن مردم در فضاهای مجازی و حقیقی پدید آورده‌اند. آن نوع از روشنگری که بتواند ابهامات و تردیدها را با زبان گویا و منطقی پاسخ دهد، جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه اگر قرار است بودجه‌ای برای جهاد تبیین اختصاص داده شود، باید به دستگاهی مناسب و دارای برنامه تعلق گیرد، افزود: در غیر این صورت، این پول هدر خواهد رفت. سال‌های گذشته برای مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب ۲۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده می‌شد، اما زمانی که تحقیق و تفحص شد که این بودجه در چه مواردی صرف می‌شود، مشخص شد که تنها جایی که این بودجه مصرف نشده، در زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب بود. یعنی تمام این بودجه در دستگاه‌های دولتی فرهنگی تبدیل به میز و صندلی و دکوراسیون شده بود، ولی به هیچ عنوان برای مبارزه علیه جبهه‌هایی که در این زمینه تبلیغ می‌کنند، صرف نشد.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: در حال حاضر نیز اگر به پیشنهاد یک نماینده مجلس بودجه سنگینی به وزارت ارشاد برای این امر اختصاص داده شود، این وزارتخانه چه برنامه‌ای برای جهاد تبیین دارد؟ اختصاص بودجه به دستگاهی که برنامه ندارد، هدر دادن پول است. بنابراین جهاد تبیین باید توسط نخبگان جامعه صورت گیرد. افرادی که نفوذ کلام و قدرت بیان و قدرت تحلیل دارند باید این کار را انجام دهند. دستگاه‌های دولتی ارتباط این چنینی با این نوع نخبگان ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بنابراین چون راهکار و برنامه‌ای برای مصرف این پول وجود ندارد، به طور طبیعی بودجه تخصیص‌ داده شده هدر خواهد رفت. رهبری مخالف  کمک مالی به این حرکت نیستند، ولی شیوه انجام این کار را درست نمی‌دانند.

ترقی با بیان اینکه بهترین کار در راستای انجام جهاد تبیین، تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز است، گفت: این افراد باید ابهامات و سوالاتی که در فضای مجازی برای مردم پدید می‌آید را احصا کنند و پاسخ آن‌ها را با استفاده از اساتید و افراد فهیم استخراج کنند و  در اختیار نخبگانی قرار دهند که اهل سخن و اقناع افکار عمومی هستند و زبان جوانان را می‌فهمند.

وی اضافه کرد: این کار نیازمند برنامه‌ریزی جدی است و همان طور که دشمن در حال حاضر در سایت‌های مختلف تمام مسائل انقلاب را مورد بررسی قرار می‌دهد و برای ایجاد تردید بر روی آن‌ها فکر می‌کند، ما نیز در نقطه مقابل باید یک تیمی ایجاد کنیم که بتواند همین کار را به عنوان ضربه انجام دهد. این امر نیازمند این است که مجموعه‌ای با یک فرماندهی واحد این کار را به عهده بگیرد و دنبال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha