• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400122419507

مشکل ترافیک تقاطع شهید صادقی حل می شود

مشکل ترافیک تقاطع شهید صادقی حل می شود

ایسنا/قم معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه بسیاری از عابران با نصب چراغ راهنمایی رانندگی در بلوار ۱۵ خرداد راضی بودند، گفت: برای بررسی استاندارد بودن چراغ چهارراه نباید به طول صف توجه کرد؛ زیرا زمان تأخیر وسایل نقلیه معیار است و این امر در این چراغ به حدود ۹۰ ثانیه رسیده است.

مسعود طبیبی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با ترافیکی که به دلیل خیابان تازه تأسیس شهید صادقی در بلوار ۱۵ خرداد ایجاد شده است، عنوان کرد: مسیر جدیدی در این بلوار احداث شد که ترافیک زیادی را جذب می‌کرد و به همین خاطر برای روان‌سازی ترافیک این چهار راه چراغ‌دار شد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل نصب چراغ ایجاد ‌نوعی کندی عمدی در حرکت بود، اظهار کرد: سرعت وسایل نقلیه در بلوار ۱۵ خرداد بسیار بالا بود و هفت تن در سال ۹۹ در این بلوار فوت کرده بودند به همین دلیل آرام سازی ترافیک از اولویت‌های این منطقه بوده است.

وی گفت: روش های متعددی مانند کاهش عرض خیابان و نصب سرعت‌گیر برای کاهش سرعت وسایل نقلیه استفاده می‌شود؛ اما بر اساس آیین‌نامه طراحی معابر شهری یکی از روش‌های مؤثر آرام‌سازی ترافیک چراغ‌دار کردن تقاطع‌ها است.

وی با بیان اینکه ایجاد توقف عمدی در مسیر سبب می‌شود که سرعت وسایل نقلیه پایین بیاید، ادامه داد: با نصب چراغ راهنمایی رانندگی بسیاری از عابران راضی بودند؛ زیرا می‌توانستند به‌ راحتی از عرض خیابان عبور کنند؛ اما اگر این امر سبب تأخیر زیادی شود و نارضایتی به وجود بیاورد اشتباه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: برای رفع نارضایتی مردم گروهی از مهندسین در حال فعالیت بر روی این تقاطع هستند تا زمان‌بندی این چراغ به گونه‌ای شود که کمترین تأخیر برای رانندگان ایجاد شود.

وی ادامه داد: زمان‌بندی چراغ این تقاطع از پیش تعیین شده بود؛ اما اکنون در حال بررسی هستیم تا به صورت دستی به چراغ زمان داده شود که برای این امر سنسور زمان‌بندی تهیه شده است تا چراغ خود را با وضعیت ترافیک تطبیق دهد.

طبیبی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم با نصب دوربین نظارت حداقل زمان برای تأخیر یک ماشین را ایجاد شود، اظهار کرد: برای بررسی استاندارد بودن چراغ چهارراه نباید به طول صف توجه کرد؛ زیرا زمان تأخیر وسایل نقلیه معیار است و این امر در این چراغ به حدود ۹۰ ثانیه رسیده است و در اوج ترافیک افراد نهایت یک چراغ و نیم را تجربه می‌کنند اما اگر این به دو یا سه چراغ برسد ایراد دارد.

وی یادآور شد: آرام‌سازی ترافیک شبکه از وظایف ما است و باید آن را گسترش بدهیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در رابطه با میدان شهید صادقی که در سال های اخیر حذف شده است، عنوان کرد: مشکلات ناشی از حذف این میدان باید بررسی شود و بعد تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha