• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400122419698
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

برخورد جدی با رفتارهای ناهنجار در شب چهارشنبه سوری

برخورد جدی با رفتارهای ناهنجار در شب چهارشنبه سوری

ایسنا/خراسان جنوبی فرمانده انتظامی شهرستان فردوس گفت: رفتارهای ناهنجار در شب چهارشنبه سوری مصادیق اخلال در نظم و امنیت عمومی شهر است و با آن به شدت برخورد می شود.

سرهنگ علیرضا فولادی روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه سرقت بالاترین فراوانی جرم را بر طبق آنچه که به پلیس اطلاع داده می شود، دارد، افزود:  کشف سرقت در سال جاری  در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۴ درصدی برخوردار بوده  که اکثر سارقین بومی بوده اند.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی شهرستان فردوس گفت: وقوع سرقت نیز  در سال جاری در فردوس ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: اماکن خصوصی و ساختمان های در حال احداث، سرقت وسایل و قطعات و سرقت از منزل به ترتیب بیشترین مکان های مورد هدف سارقین است.

فولادی تصریح کرد: نرخ جرم سرقت در شهرستان فردوس به ازای هر ۱۲۵ نفر یک نفر است که باید در این خصوص توجه بیشتر و اقدامات پیشگیرانه ای صورت گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس ادامه داد: در سال جاری یک تن و ۶۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.

فولادی همچنین در خصوص کشفیات کالای قاچاق گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۸۴ دستگاه کالای قاچاق به ارزش ۵۴ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال کشف و تحویل تعزیرات حکومتی شده است.

وی با اشاره به افزایش ۴ درصدی تصادفات درون شهری، افزود: در حوزه تصادفات درون شهری نیز امسال با ۱۹۸ نفر مجروح، نست به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

فولادی ادامه داد: در تصادفات برون شهری نیز تصادفات منجر به فوت ۴۳ درصد افزایش داشته و ۱۳ نفر در این تصادفات فوت کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس گفت: ۴۲ درصد تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه بوده است.

فولادی تاکید کرد: رانندگان اگر سه مولفه اصلی مهارت، احتیاط و گذشت را در هنگام رانندگی رعایت کنند، میزان تصادفات درون شهری و برون شهری کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در یکسال گذشته  دو هزار و ۹۹۰ خودرو شماره گذاری شده است، گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۱۵۳ فقره گواهینامه پایه سوم، ۲۰۸ فقره گواهینامه پایه دوم، ۲۱۹ فقره گواهینامه پایه یکم و ۲۸ فقره گواهینامه ویژه در شهرستان صادر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس افزود: همچنین از ابتدای سال جاری ۱۵ هزار و ۳۶۲ برگ جریمه نیز صادر شده که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

فولادی گفت: در فضای سایبری نیز ۱۲۵ فقره پرونده تشکیل شده که از این تعداد جرایم کلاهبرداری اینترنتی و برداشت پول با ۷۴ فقره، در رتبه نخست قرار دارد.

وی تصریح کرد: مردم هوشیار باشند، برای مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به پرداخت وجه نیست و اگر پیامک یا در خواستی در این خصوص از سوی کلاهبرداران مطرح شد، به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

فولادی افزود: هنگام خرید از افراد دستفروش که غریبه بوده و از شهر دیگری هستند، حتما زمان خرید خود کارت بانکی را در دستگاه کارتخوان قرار دهید و به هیچ عنوان کارت بانکی خود را به فروشنده ندهید.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس با هشدار  به اخلالگران امنیت و ارامش درشب چهارشنبه سوری افزود: پلیس از شادی و نشاط جامعه در همه جشن‌ها و اعیاد مخصوصاً چهارشنبه سوری حمایت می‌کند اما با اخلال گران نظم و امنیت عمومی جامعه به طور ویژه برخورد خواهد کرد.

فولادی گفت: رفتار های ناهنجار چهارشنبه آخر سال از مصادیق اخلال در نظم و امنیت عمومی است  و با موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که در طول امشب  و ایام تعطیلات سال نو باعث اخلال در امنیت و آرامش مردم شوند برخورد خواهیم کرد و این وسایل نقلیه تا پایان تعطیلات رفع توقیف نخواهند شد.

وی افزود : طبق هماهنگی صورت گرفته با دادستان شهرستان،  برای فرد خاطی در این خصوص پرونده قضایی تشکیل خواهد شد و ممکن است که تا پایان تعطیلات تحت نظر پلیس قرار بگیرند.

فرماندهی انتظامی شهرستان فردوس از والدین خواست مراقب فرزندان خود باشند  و سعی کنند در جشن چهارشنبه سوری به صورت خانوادگی شرکت کنند.

فولادی از شهروندان خواست  از روشن کردن آتش در محل هایی که ممکن است آرامش عمومی جامعه را به هم بزند یا باعث خساراتی شود خودداری کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha