• سه‌شنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401010200612
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول:

۱۵ دارالقرآن لرستان از کمبود نیروی متخصص رنج می‌برند

۱۵ دارالقرآن لرستان از کمبود نیروی متخصص رنج می‌برند

ایسنا/لرستان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان با اشاره به فعالیت ۱۵ دارالقرآن آموزش و پرورش در سطح این استان، گفت: دارالقرآن‌های آموزش و پرورش استان از کمبود نیروی تخصصی رنج می‌برند.

عیسی حیدروند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت مراکز دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در سراسر این استان، اظهار کرد: ۱۵ دارالقرآن در شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش لرستان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه این مراکز توسط نیروهای تخصصی حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مدیریت می‌شوند، گفت: از مهمترین برنامه‌های دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان می‌توان به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس در بین دانش‌آموزان و عموم جامعه اشاره کرد.

حیدروند با تأکید بر اینکه با توجه به فرامین مقام معظم رهبری یکی از اولویت‌های دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان تربیت حافظین قرآن کریم از حفظ نیم جزء تا حفظ کل براساس برنامه مشخص و جمعیت هر منطقه است، افزود: شناخت استعدادهای قرآنی، انجام فعالیت‌های فوق برنامه با توجه به زیست بوم جدید آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در مراحل آموزشگاهی، شهرستانی و استانی از اهم وظایف و رسالت‌های دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان با اشاره به انجام برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های دینی و ملی و انجام برنامه‌های قرائت و ترتیل‌خوانی روزانه به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان، گفت: از دیگر فعالیت‌های این مراکز می‌توان به انجام برنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت و تهیه برنامه‌های تولید و محتوای الکترونیکی اشاره کرد.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش‌روی دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان، اظهار کرد: نبود نیروهای تخصصی چالش اصلی این مراکز است کمااینکه انجام کارهای فرهنگی و قرآنی در شهرستان‌ها باید همه ارگان‌های فرهنگی، اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، بسیج دانش‌آموزی، ائمه جماعت و مؤسسات قرآنی دست در دست هم و در یک راستا فعالیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha