• سه‌شنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401010903874
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در نشست ستاد خدمات سفرهای نوروزی مطرح شد:

از فروش میلیاردی صنایع دستی خراسان جنوبی تا مهم‌ترین علل تصادفات نوروزی

از فروش میلیاردی صنایع دستی خراسان جنوبی تا مهم‌ترین علل تصادفات نوروزی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز، میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش صنایع دستی داشته‌ایم و در مجموع فروش صنایع دستی و سوغات در این مدت در استان سه میلیارد تومان بوده است.

حسن رمضانی، امروز سه شنبه ۹ فروردین در نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس آمار از تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ تا تاریخ هفتم فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۹۳۸ هزار و ۲۹۶ مسافر در خراسان‌جنوبی اقامت کردند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در هتل‌ها اقامت داشته‌اند، بیان‌کرد: دو هزار و ۵۷۱ نفر نیز در مهمان‌پذیرها، ۱۳ هزار و ۵۰۹ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ۱۷۵ هزار ۳۹۸ نفر نیز در خانه- مسافرها اقامت کرده‌اند.

رمضانی افزود: ۶ هزار و ۱۴۷ نفر نیز در مجتمع‌های اقامتی، ۴۱ هزار و ۸۱۲ نفر در تأسیسات اقامتی آموزش و پرورش (مدارس- خانه معلم و …) و ۶۷۹ هزار نفر نیز در اقامتگاه‌های موقت، بقاع متبرکه و…اسکان داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه علی رغم افزایش سفرها در مجموع از نظر اسکان مسافر مشکلی نداشته‌ایم، گفت: بازدیدهای نظارتی خدمات اقامتی ما ۹۱ مورد بوده است که منجر به هفت فقره اخطار کتبی و ۱۱ مورد تذکر کتبی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی اظهار کرد: در مجموع نیز یک میلیون و ۸۰۴ هزار و ۲۸۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی خراسان جنوبی بازدید کرده‌اند.

۶ نفر در محورهای خراسان جنوبی جان باختند

سرهنگ علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در پنج فقره تصادف برون شهری ۶ نفر در محورهای خراسان جنوبی جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: اولین تصادف برخورد یک دستگاه سواری در محور طبس – بشرویه در تاریخ ۲۵ اسفند و تصادف بعدی در تاریخ سوم فروردین در محور در محور بشرویه به سمت عشق آباد بوده است که در این تصادف دو نفر فوت کرده‌اند.

رضایی با بیان اینکه در تاریخ سوم فروردین ماه نیز یک تصادف منجر به فوت دیگری داشتیم افزود: متأسفانه در تاریخ ۶ فروردین تصادف منجر به فوت دیگری داشته‌ایم که این تصادف در یک جاده روستایی بر اثر برخورد یک دستگاه تیبا با موتورسیکلت رخ داده است.

وی یادآور شد: یک تصادف نیز صبح امروز نهم فروردین ماه داشته‌ایم که یک هموطن از چابهار به سمت مشهد سفر داشته است که در ۶۶ کیلومتری محور نهبندان تصادف کرده و جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد متوفیان غیر بومی و ۴۰ درصد بومی بوده‌اند، گفت: مجروحین تصادفات نیز ۵۵ درصد غیر بومی و ۴۵ درصد بومی بوده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه ۶۱۹ خودرویی که دو تخلف حادثه ساز داشته‌اند، توقیف کرده و آموزش داده‌ایم، گفت: سرعت و سبقت غیر مجاز، صحبت با تلفن همراه از مهم‌ترین علل تصادفات است.

وی یادآور شد: در ۱۱ روستای پرجمعیت حاشیه شهرها نیز در روزهای انتهایی سال گذشته آموزش‌های ترافیکی داده شده است تا أن شاء الله شاهد حوادث تلخ کمتری باشیم.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نسبت به افزایش حجم ترافیک در روزهای پایانی تعطیلات هشدار داد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha