• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401011607973
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

کرونا را بهانه‌ای برای روزه نگرفتن قرار ندهید/ واکسن سرخک را به تعویق نیندازید

کرونا را بهانه‌ای برای روزه نگرفتن قرار ندهید/ واکسن سرخک را به تعویق نیندازید

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: روزه‌داری در شرایط ویروس کرونا متفاوت از سال‌های دیگر نیست و افراد، کرونا را بهانه‌ای برای روزه نگرفتن قرار ندهند.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فعالیت واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان فعالیت بازرسی و نظارت‌های خود را در قالب تیم‌های مختلف از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین امسال در سطح شهرستان انجام داد.

وی با بیان اینکه در این مدت حدود ۶۴۳ واحد مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در شهرستان مورد بازرسی قرار گرفت، افزود: در این بازدیدها بیش از ۴۲۱ کیلوگرم اقلام غیرمجاز و تاریخ گذشته توقیف و ۷۷ واحد اخطاریه بهداشتی دریافت کردند و ۱۵ مورد پرونده به دستگاه قضایی شهرستان ارسال شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان، تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط در نوروز امسال ۹۷ مورد بازرسی ضربتی را از آرایشگاه‌های زنانه شهرستان انجام دادند که در طی این بازرسی‌ها تخلف ۶ آرایشگاه به دستگاه قضایی ارجاع داده شد و سپس پلمب شدند.

ذبیحی با اشاره به عادی انگاری شهروندان در سطح شهر، گفت: متأسفانه عادی انگاری و ماسک نزدن مردم در سطح شهرستان به طور عجیبی کاهش پیدا کرده است در صورتی که هنوز هیچ تضمینی برای ایمنی کامل جامعه وجود ندارد. به دلیل اینکه کرونا از راه تنفسی منتقل می‌شود ماسک زدن یکی از توصیه‌های اصلی وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان از مجموع ۳۶ هزار نفر جامعه هدف واکسیناسیون بیش از ۳۴ هزار نفر واکسن دریافت کردند، گفت: خوشبختانه بخشی زیادی از مردم اردستان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و این شهرستان رتبه برتر واکسیناسیون استان اصفهان را دارد. همچنان تأکید داریم افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشدند به مراکز واکسیناسیون شهرستان مراجعه کنند زیرا این افراد کانون خطر برای جامعه هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان درباره تأثیر روزه گرفتن بر تشدید ویروس کرونا، گفت: هیچ دلیل پزشکی وجود ندارد که فرد با روزه گرفتن به کرونا مبتلا و یا روزه گرفتن باعث تشدید بیماری و یا شیوع آن در جامعه شود. بررسی‌های پزشکی نشان می‌دهد در شرایط کرونایی روزه‌داری هیچ زیانی برای افراد سالم ندارد و حتی بیماران زمینه‌ای با مشورت پزشکان خانواده خود می‌توانند روزه بگیرند.

ذبیحی اضافه کرد: روزه‌داری در شرایط ویروس کرونا متفاوت از سال‌های دیگر نیست و افراد، کرونا را بهانه‌ای برای روزه نگرفتن قرار ندهند.

وی با هشدار به خانواده‌هایی که در شرایط کرونا واکسن سرخک کودکان خود را به تعویق انداختند، افزود: این واکسن در دو نوبت در سن ۱۲ ماهگی و ۴ تا ۶ سالگی به کودکان تزریق می‌شود. اگر کودک زیر ۵ سال دارید و به دلیل کرونا واکسیناسیون‌ کودک‌تان را به تعویق انداختید حتماً برای تکمیل برنامه واکسیناسیون کودک خود علیه سرخک اقدام کرده و به مراکز بهداشتی مراجعه کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha