• چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401011708357

گزارش ثبت احوال قم در دهه ۹۰؛

بیشترین ازدواج‌ها در سال ۱۳۹۰ و کمترین ازدواج‌ها در سال ۱۴۰۰

بیشترین ازدواج‌ها در سال ۱۳۹۰ و کمترین ازدواج‌ها در سال ۱۴۰۰

ایسنا/قم گزارش‌های رسمی از روند کاهشی ازدواج‌های ثبت شده در ۱۰ سال گذشته حکایت دارد.

ثبت احوال استان قم طی گزارشی به بررسی وضعیت تعداد ازدواج‌های ثبت شده از سال ۱۳۹۰ تاکنون پرداخته تا چه به عنوان گزاره و چه به عنوان یک مولفه قابل تحلیل و کنکاش نشان دهد جامعه از نظر ازدواج در این دهه چه مسیری را طی کرده است. در این آمار رقم ۱۰۸ هزار و  ۳۰۰ نفر ازدواج ثبت شده ارائه و بیان شده است.

این گزارش نشان می‌دهد در دهه ۹۰ تا انتها ازدواج‌های ثبت شده از رقم ۱۳ هزار و ۷۰۶  نفر به رقم هفت هزار و ۹۶ نفر کاهش یافته است که بیشترین آن مربوط به سال ۱۳۹۰ و کمترین آن مربوط به ۱۱ماه سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

این آمار نشان می‌دهد که رتبه دوم ازدواج‌ها در این دهه مربوط به سال ۱۳۹۱ با رقم ۱۳ هزار و ۴۰ نفر است که سال ۱۳۹۳ با رقم ۱۰ هزار و ۹۳۷ نفر در رتبه سوم ثبت ازدواج‌ها قرار دارد.

همچنین سال ۱۳۹۲ با رقم ۱۰ هزار و ۶۱۱ نفر و سال ۱۳۹۴ با رقم ۱۰ هزار و ۵۵۱ نفر به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار می‌گیرند.

جزئیات دیگری از این آمار نشان می‌دهد سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با رقم ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر و هشت هزار و ۸۷۹ نفر به لحاظ ثبت ازدواج در رتبه ششم و هفتم قرار می‌گیرند که سال ۱۳۹۹ با رقم هشت هزار و ۱۶۷ نفر رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

رتبه نهم در رابطه با ثبت ازدواج‌ها و در این بازه زمانی مربوط به سال ۱۳۹۷ با رقم هفت هزار و ۷۷۶ نفر است که رتبه دهم این آمار متعلق به سال ۱۳۹۸ با هفت هزار و ۴۲۱ نفر می‌باشد.

این آمار  مربوط به استان قم است و هنوز در روند مقایسه با دیگر استان‌ها قرار نگرفته که در نهایت دریابیم استان قم از نظر ازدواج نسبت به سایر استان‌ها در چه مرتبه‌ای قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha