• پنجشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401011809539
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو شورای شهر اردستان:

استیضاح شهردار اردستان بررسی می‌شود

ایسنا/اصفهان عضو شورای شهر اردستان گفت: شورای شهر اردستان در حال تنظیم سوالاتی از شهردار این شهر است که اگر شهردار نتواند به سوالات پاسخ دهد، موضوع استیضاح شهردار اردستان را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

مصطفی ایراندوست عصر امروز(پنجشنبه، ۱۸ فروردین) در نشست خبری اعضای شورای شهر با خبرنگاران، اظهار کرد: با مساعت اعضای شورای شهر اردستان و بررسی‌های انجام شده بودجه شهرداری اردستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۶۰ میلیارد ریال بسته شده است که از این میزان ۱۲۰ میلیارد ریال بودجه جاری و ۱۴۰ میلیارد بودجه عمرانی است.

وی با بیان اینکه شهرداری اردستان در دوره ششم شورای شهر با بدهی حدود ۱۱۰ میلیارد ریالی تحویل گرفته شده است، افزود: متاسفانه شهرداری و شورای شهر در ابتدای فعالیت خود به دلیل تغییرات متعدد اعضای شورای شهر آرامش لازم را نداشت و تمام فعالیت چند ماه اخیر شهرداری صرف پرداخت کردن بخشی از بدهی‌ها قبلی شده است.

شهردار اردستان با اشاره به اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ در شهر اردستان، تصریح کرد: شهرداری اردستان برای سال جدید رنگ آمیزی جداول به طول ۲۵ هزار متر و تیرهای برق بلوارها را با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد ریال انجام داده است. همچنین تجهیز ماشین الات بخش خدمات، رنگ‌آمیزی و خط کشی معابر، توسعه و بهسازی فضای سبز و... از دیگر خدمات شهرداری در طرح استقبال بهار بوده است. 

ایراندوست با اشاره به گلایه‌های مردم و رسانه‌ها درباره عملکرد شهرداری در عید نورز امسال، گفت: شهرداری اردستان برای عید نوروز برنامه‌های خود را به ستاد تسهیلات سفر شهرستان پیشنهاد داده، ولی با مخالفت اعضای ستاد نوروزی مواجه شد و عملا نتوانستیم برنامه‌هایی که می خواستیم را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری اردستان برای سال جدید حدود ۶۰۰ تن آسفالت را برای لکه‌گیری معابر اصلی شهر استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: وضعیت آسفالت خیابان‌های اردستان اصلا در شان مردم این شهر نیست که اگر بخواهیم آسفالت معابر را به یک سطح قابل قبولی برسانیم نیازمند حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

شهردار اردستان گفت: شهرداری اردستان با توجه به وضعیت بودجه و شرایط مالی که داشت و با توجه به بازخودهایی که از مسافران و میهمان نوروز گرفته شد، عملکرد مطلوب و رضایت بخش در نوروز داشته است. البته مطمئنا کمبودهایی وجود داشته که تلاش خواهیم کرد برای سال های آینده برطرف شود.

استیضاح شهردار اردستان در دستور کار شورای شهر است

یک عضو شورای شهر اردستان در این جلسه با بیان اینکه اکثریت اعضای شورای شهر اردستان از عملکرد شهردار اردستان رضایت ندارند، گفت: از زمان شروع به‌کار شهردار جدید، شاهد یک‌سری قانون شکنی‌هایی از سوی شهرداری هستیم که برخی از اعضای شورای شهر اعتراض خود را در ان خصوص بارها بیان کردند.

حسین صمیمی گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی از خدمات شهرداری اردستان برای لیدرهای انتخاباتی برخی از اعضای شورای شهر انجام می‌شود در صورتی که خدمات مدیریت شهری باید برای عموم مردم و بدون نگاه سیاسی انجام شود.

وی با بیان اینکه تمام انتقاداتی که به شهرداری اردستان انجام می‌شود قابل قبول است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهردار اردستان فقط از یک نفر اعضای شورای شهر حرف شنوی دارد و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در مدیریت شهری شده است. شورای شهر در حال تنظیم سوالاتی از شهردار اردستان است که اگر شهردار نتواند به سوالات پاسخ دهد موضوع استیضاح شهردار اردستان را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

عضو شورای شهر اردستان گفت: مردم بدانند بنده بارها مشکلات و انتقادات مردم را به شهردار اردستان انتقال داده‌ام، ولی با وجود برخی از اعضا با وجود کاستی‌هایی که وجود دارد تلاش می‌کنند شهردار ضعیت در جای خود ابقا شود.

صمیمی با بیان اینکه عملکرد شهرداری اردستان در نوروز گذشته به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و شهردار باید نسبت به این عملکرد پاسخگو باشد، تاکید کرد: اعضای شورای شهر باید جوابگوی آرایی که از مردم گرفتند باشند. بنده در امور مدیریت شهری با کسی شوخی ندارم به ویژه شهردار اردستان که خودشان هم می‌دانند.

سند چشم‌انداز مناسب برای رفع مشکلات در شهرداری اردستان وجود ندارد

همچنین سخنگوی شورای شهر اردستان در این جلسه گفت: با بازخوردهایی که از رسانه‌های شهر و میهمانان نورزی گرفته شده، عملکرد شهرداری اردستان در نوروز گذشته موفقیت‌آمیز نبوده است. متاسفانه مدیریت شهری هنوز نتوانسته برای مناسبت‌های ملی و اجتماعی به گونه‌ای عمل کند که حال عمومی مردم تغییر کند.

معین مهدانیان با بیان اینکه نظارت بر عملکرد کارکنان شهرداری به شدت کاهش پیدا کرده و حس بی تفاوتی در مدیریت شهری در حال افزایش است، اظهار کرد: شهردار اردستان برای اینکه بتواند وضعیت ناپسند موجود را نداشته باشد، باید یک‌سری تغییراتی را در پرسنل خود انجام دهد.

وی افزود: شهرداری اردستان باید برای سال جدید برنامه‌های متعددی در راستای نشاط اجتماعی داشته باشد. امروز در همه شهرها برای بالا بردن فرهنگ عمومی مردم هزینه می‌شود، ولی این موضوع در اردستان وجود ندارد.

سخنگوی شورای شهر اردستان تصریح کرد: اگر قرار است شهر اردستان به سمت رشد و پویایی مدیریت شهری حرکت کند باید یک سند تحول و چشم انداز ۱۰ ساله در شورای شهر تصویب شود.

مهدانیان نبود سند چشم‌انداز در شهرداری اردستان را علت اصلی عدم ساماندهی و رفع مشکلات این شهر و روزمرگی اقدامات انجام‌شده دانست و تصریح کرد: اگر سند چشم‌اندازی در این زمینه وجود داشت که بر اساس آن حرکت می‌شد، ظرف سال‌های آتی بسیاری از مشکلات و نیازهای مردم برطرف می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha