• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401012010354
  • خبرنگار : 50182

کرمانشاهیان سال گذشته 47 هزار واحد "خون" اهدا کردند

کرمانشاهیان سال گذشته 47 هزار واحد "خون" اهدا کردند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای 47 هزار واحد خون در استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر مریم میرزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهدای 47 هزار واحد خون در سال گذشته گفت: از مجموع اهداکنندگان کمتر از شش درصد زن و مابقی مرد بوده اند.

وی با بیان اینکه میزان اهدای خون در سال گذشته تفاوت چندانی با سال 1399 نداشته است، گفت: متاسفانه به دلیل استمرار کرونا در سال گذشته روند اهدای خون نسبت به سالهای قبل کاهش داشته است.

میرزاده ابراز امیدواری کرد: با بهبود شرایط کرونا در سال جاری مجددا میزان اهدای خون به روال گذشته برگشته و اهداکنندگان بیشتری مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی افزایش نیاز به خون درسال جاری گفت: در سال جاری عمل های جراحی الکتیوی که قبلا به دلیل شرایط حاد کرونایی لغو شده بود افزایش می یابد و برای این اعمال جراحی قطعا نیاز به خون بیشتری خواهد شد.

وی افزود: از طرفی با توجه به از سرگیری مسافرت ها و ترددهای بین شهری احتمال افزایش تصادفات وجود دارد و در سال جاری نیاز به خون بیشتری برای مجروحین تصادفات خواهیم داشت.

وی در همین راستا از همه افراد خواست برای اهدای خون مراجعه کنند و بدانند که بیماران نیازمند خون روزهای تعطیل و غیرتعطیل و شرایط کرونایی و غیرکرونایی نمی شناسند و در هر زمان نیاز به خون دارند.

وی با بیان اینکه همواره نیاز به گروه های خونی منفی بیش از سایر گروه هاست، گفت: در این بین گروه خونی AB منفی بیش از همه نادر است و گروه خونی O منفی به دلیل اینکه می تواند به همه گروه های خونی خون بدهد همواره بیش از گروه های دیگر مورد نیاز است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: انتقال خون استان در روزهای تعطیل و غیرتعطیل همواره پذیرای اهدا کنندگان است و از مردم در خواست داریم اهدای خون را در اولویت گذاشته و برای نجات جان بیماران هرچند ماه یکبار نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha