• سه‌شنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401012313345
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

مقاوم سازی ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

مقاوم سازی ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از مقاوم سازی ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان خبر داد.

"اسماعیل باقری" روز سه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در نشست با خبرنگاران،  گفت: ۸۴هزار واحد مسکونی غیر مقاوم روستایی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۴۵ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده اند.

وی افزود: ۵۶ درصد از این واحدها با تلاش‌های شکل گرفته و سهمیه ابلاغی از سطح کشور مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت توسعه روستایی پتانسیل محور، خاطرنشان کرد: در سطح استان ۶ روستای با بافت با ارزش و هشت روستای هدف گردشگری مصوب و برای اجرای معرفی شد.

باقری به اجرای طرح "منظومه روستایی" اشاره و تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در بین ۱۱ استان پایلوت این طرح قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح به عنوان پایلوت در شهرستان گچساران اجرایی و با پوشش ۵۴ روستا خروجی مناسبی محقق و ۲۵ طرح افتتاح شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث طرح اقدام ملی مسکن پوشش شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شد، عنوان کرد: عملیات به سبک بنیاد ساخت و گروه ساخت در دست اقدام است.

باقری به پوشش طرح هادی در ۷۲٠ روستای بالای۲۰ خانوار استان اشاره  و تاکید کرد:  ۶۵ درصدی تکمیل طرح هادی با عملیات اجرایی در ۴۸٠ روستا محقق شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۴٠٠ میلیارد تومانی اعتبار در مجموع فعالیت‌ها، تصریح کرد: خیابان سازی، بیس ریزی، جداره سازی، کانال کشی، سنگ فرش، پل، آسفالت، و توسعه در چندین محور اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در زمینه آسفالت تا سال ۹۹، پنج میلیون متر مربع آسفالت در روستاهای استان انجام شد. در سال ۱۴۰۰ از محل قیر رایگان ۲۵۲ هزار متر مربع آسفالت انجام شده یا در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha