• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401012917097
  • خبرنگار : 50405

یک نماینده سابق مجلس:

ارتش امروز تفاوت ماهوی بسیاری با پیش از انقلاب دارد

ارتش امروز تفاوت ماهوی بسیاری با پیش از انقلاب دارد

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ارتش جمهوری اسلامی با این اعتقادات که در ایمان و تدین جلوه‌های درخشنده بسیاری دارد، تفاوت ماهوی بسیار زیادی با ارتش دوران ستم‌شاهی دارد.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: ۲۹ فروردین، روز بیعت ارتش ایران با امام(ره) و انقلاب بود و این بیعت منشاء تحولات گسترده‌ای در کشور و ساختار ارتش شد. لذا باید از این روز به عنوان تولد دوباره ارتش در ایران اسلامی یاد کرد. تولدی که با اعتقاد به انقلاب اسلامی و حمایت از مردم همراه بود و باعث ایجاد حس استقلال، اعتماد به نفس، خودباوری، نوآوری و قدرت همراه با ایمان در ارتش شد.

وی با اشاره به سلحشوری‌های نیروهای ارتش در دوران دفاع مقدس، افزود: امروز نیز ارتش جمهوری اسلامی در دریا، هوا و زمین قدرت اول نظامی منطقه است. در تمام سال‌های پس از انقلاب، ما همواره شاهد رشد بسیار حیرت‌آوری از ارتش بودیم. ارتش نه تنها در داخل مرزهای کشور، بلکه در اقیانوس‌ها و خارج از مرزها نیز توانسته است قدرت و توانمندی خود را نشان دهد، به گونه‌ای که قدرت‌های استکباری نتوانند در برابر آن مقاومت کنند.

عضو شورا مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی از نظر توان تسلیحاتی، خوداتکایی و قدرت بازدارندگی و تهاجمی توانسته است بدرخشد، به طوری که حتی کشورهای قدرتمند منطقه مانند روسیه، به دنبال خرید تسلیحات نظامی اعم از پدافندها و پهپادهای گوناگون از کشور ما هستند و این نشان می‌دهد ارتشی که در ابتداء انقلاب اسلامی مجبور به وارد کردن سیم خاردار از خارج بود، امروز امکانات موشکی و تهاجمی بسیار گسترده‌ای را در اختیار دارد که بسیاری از آن‌ها هنوز برای دشمن ناشناخته است.

ترقی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی نقش مهمی را در فراری دادن دشمن از منطقه و دفاع از مرزها ایفا کرده است، گفت: نیروهای ارتش باوجود اینکه در طی ۸ سال دفاع مقدس حماسه‌آفرینی بسیاری کردند، اما بعدا کمتر به برخی از آنان توجه شد و هنوز هم بعضا امتیازات مربوط به دوران جنگ و حضور در جبهه را نگرفته‌اند، اما با تمام این وجود، نشان داده‌اند با ایمان به انقلاب اسلامی و بر اساس پیمانی که با امام و رهبری بستند، تا آخرین قطره خون خود از این کشور و نظام دفاع می‌کنند و اجازه هیچ گونه تجاوز دیگری را به دشمن ندادند و توانسته‌اند امنیت و آرامش کشور را حفظ کنند و روزبه‌روز بر قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور بیفزایند.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ضد استکبار، حامی مستضعفین جهان و نهضت‌های مقاومت اسلامی در منطقه و حافظ صلح و امنیت در منطقه است و توانسته است اقتدار مستقل نظام جمهوری اسلامی را حفظ کند، در حالی‌که ارتش رژیم شاهنشاهی، انقلاب‌ها و مقاومت مردم منطقه را سرکوب می‌کرد و از منافع صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها حمایت می‌کرد. تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی، ارتش برای تامین سلاح به غرب وابسته بود، در مقابل مردم قرار داشت و مستشاران آمریکایی بر آن تسلط داشتند و اراده آنان بر فعالیت‌های ارتش حاکم بود.

وی ادامه داد: امروز ارتش در تمام حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کنار مردم است و سعی می‌کند با بحران‌ها مقابله کند، همان طور که در مرزها پرقدرت از امنیت کشور دفاع می‌کند. ارتش جمهوری اسلامی، مومن به ارزش‌های انقلاب اسلامی است و به جای تبعیت از آمریکا و قدرت‌های استکباری، تابع رهبری و ولایت است و در مسیر اراده الهی حرکت می‌کند. طبیعتا چنین ارتشی با این اعتقادات که در ایمان و تدین جلوه‌های درخشنده بسیاری دارد، تفاوت ماهوی بسیار زیادی با ارتش دوران ستم‌شاهی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha