• دوشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401020502791
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره تعاون اردستان خبر داد:

ایجاد ۱۲۴۶ نفر فرصت شغلی در اردستان

ایجاد ۱۲۴۶ نفر فرصت شغلی در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اداره سال گذشته ۱۲۴۶ نفر فرصت شغلی معادل ۹۶ درصد تعهد خود، اشتغال ایجاد کرده است.

مهدی خانی، عصر امروز(دوشنبه، ۵ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری هفته کارگر، اظهار کرد: همه ساله از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه به نام هفته کارگر نامیده شده است که در این هفته با برگزاری برنامه‌هایی از این قشر زحمتکش تجلیل می‌شود. در دوران اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی یک ضرورت جدی و از مهم‌ترین اقدامات در جهت ایجاد رونق و گشایش‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره تعاون در طول هفته گرامیداشت مقام کارگر، افزود: هرچند معتقد هستیم نگاه حمایتی به قشر زحمتکش کارگران باید در طول سال صورت پذیرد و مشکلات و موانعی که آنها در کار دارند مورد بررسی قرار گیرد اما در این هفته به صورت ویژه سعی می‌شود به مشکلات این افراد رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان تصریح کرد: غبار روبی و عطرافشانی مزار شهداء، دیدار با چند تن از خانواده‌های شهدای کارگر، انجام میز خدمت در واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان و مراسم نماز جمعه با هدف رفع موانع و مشکلات کارگران، برگزاری مسابقه فرهنگی پیامکی و ورزشی بدنسازی، تجلیل از کارگران نمونه در محل کارگاه از مهم‌ترین برنامه‌های اداره تعاون کار در این هفته خواهد بود. 

۹۶ نفر در اردستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

خانی با بیان اینکه پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشمول بیمه‌شدگانی است که بدون میل و اراده از کار بیکار شده‌اند، گفت: در حال حاضر تعداد ۹۶ نفر در شهرستان اردستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری برای مجردها حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و برای متأهلین یا متکلفین حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه بر اساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه است.

وی ادامه داد: بازرسان اداره تعاون در سال گذشته ۳۸۱ بازرسی ادواری را از محیط‌های صنعتی و صنفی انجام داده است.همچنین ۳۱ مورد بازرسی موردی و ۲۰ بازرسی حادثه در کارگاه های صنعتی بررسی شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان با بیان اینکه در این شهرستان ۱۶۹ شرکت تعاونی در رسته های تولید، توزیع و خدماتی وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۰۲ شرکت فعال و ۶۷ شرکت تعاونی راکد است. 

خانی گفت: در سال گذشته طی بازرسی‌های اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی حدود ۲۶ نفر اتباع بیگانه غیر مجاز در سطح شهرستان را شناسایی کرده است که کارفرمایان مربوطه بیش از ۱۱۰ میلیون ریال جریمه شده‌اند.

وی با اشاره به تعهد اشتغال این اداره در سال گذشته گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته ۱۲۹۴ نفر تعهد اشتغال و ثبت در سامانه رصد داشته است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۲۴۶ نفر فرصت شغلی معادل ۹۶ درصد تعهد خود، اشتغال ایجاد کرده است. همچنین این اداره سال گذشته به ۴۰ نفر از واجدان شرایط تسهیلات خانگی پرداخت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha