• چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401022819281
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

کشف یک انبار کالای احتکار شده در اردستان

کشف یک انبار کالای احتکار شده در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان گفت: یک انبار احتکار مواد غذایی شامل انواع برنج خارجی، روغن و ماکارونی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

رحمت‌الله اباذری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تلاش نیروهای ناحیه مقاومت بسیج اردستان، مقداری زیادی کالای اساسی در انبار غیرمجاز در شهر مهاباد کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه کالاهای احتکار شده شامل ۴۵ کیسه برنج خارجی، ۱۶۸۶ روغن سرخ کردنی، ۶۶ عدد روغن حلب ۵ کیلویی، ۲۴۵۴ بسته ماکارونی و مقادیر زیادی انواع روغن مایع و سرخ کردنی بود که ارزش ریالی آنها بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: این میزان کالای اساسی قرار است با همراهی اداره صنعت معدن وتجارت و جهاد کشاورزی در سطح شهرستان توزیع شود و فرد متخلف جریمه سنگینی خواهد شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان، تصریح کرد: با گزارش‌های متعددی که از سوی دامپزشکی، صنعت معدن و تجارت و جهادکشاورزی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، یک واحد قصابی در شهر اردستان به دلیل عرضه گوشت تقلبی و مخدوش کردن لیبل‌های آن با وجود تذکرات متعدد به مدت ۷ روز پلمب شد.

اباذری با بیان اینکه جریمه سنگینی در انتظار این واحد قصابی در شهر اردستان است، گفت: از شهروندان می‌خواهیم به منظور حفظ سلامت خود، گوشت مصرفی را از مراکز مورد اطمینان تهیه و در هنگام خرید به برچسب مشخصات روی لاشه و مُهر ضرب شده بر روی لاشه با عنوان مهر بهداشتی دامپزشکی توجه ویژه داشته باشند.

جرائم واحدهای صنفی ۵ برابر شد

وی ادامه داد: همگام با طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها جریمه تخلفات واحدهای صنفی ۵ برابر شد و جریمه عدم درج قیمت کالا از ۲۵۰ هزار تومان به ۲ تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان بر اساس تصمیمات هیات دولت و تاکیدات مقامات کشور در این ایام، تعزیرات حکومتی اختیارات کامل دارد که اگر واحد صنفی مرتکب تخلف شود بدون تذکر پلمب شود.

اباذری با اشاره به گلایه‌های شهروندان در خصوص خدمات نانوایی‌های شهرستان، گفت: با توجه به وضعیت جامعه و استقبال مردم از خرید نان، به تمام نانوایی‌های شهرستان اخطار می‌دهیم با هرگونه کم فروشی و تعطیلی خودسرانه با شدیدترین شکل ممکن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر افرادی اقدام به احتکار کالایی کنند معادل ۷۰ درصد از قیمت کالای احتکار شده جریمه می‌شوند، خاطرنشان کرد: نظارت تعزیرات حکومتی بر بازار تنها به کالاهایی که افزایش قیمت داشته‌اند محدود نمی‌شود و سایر کالاها اگر بدون اخذ مجوز از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم بازار افزایش یابند مشمول همین جرائم می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha