• چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401022819492
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

استاد احمد سمیعی عیار علمی و وزن ادبی گیلان است

استاد احمد سمیعی عیار علمی و وزن ادبی گیلان است

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: امروز وزن و عیار فرهیختگی و ادب و هنر و فرهنگ گیلان با استاد احمد سمیعی گیلانی به جهانیان معرفی می شود و لذا نمی توان عیار علمی و وزن ادبی گیلان را نادیده گرفت.

رضا ثقتی در مراسم بزرگداشت استاد احمد سمیعی گیلان، پدر ویراستاری نوین ایران که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز، از بزرگداشت استاد سمیعی به عنوان یک رویداد مانا و بزرگ در استان گیلان یاد کرد و گفت: استاد سمیعی بزرگمردی است که یک تنه از غنای فرهنگی و ادبی و هنری گیلان حفاظت و حراست کرده است.

وی با بیان اینکه بزرگداشت استاد احمد سمیعی گیلانی را به تنهایی بزرگترین اتفاق دوران ۲۱ ساله خدمت خود می دانم، افزود: استاد سه قرن را گذرانده و در یکصدودومین سال عمر خویش قرار دارد، اما در ملاقات با شاگردان همچنان در فکر علم آموزی و انتقال دانش و تجربه خویش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، بزرگداشت استاد سمیعی را رونمایی از اصالت و غنای فرهنگی گیلان دانست و تصریح کرد: بزرگداشت ایشان بزرگداشت غنای علمی و ادبی و تاریخی و تبلور شکوه و اقتدار گیل زنان و گیل مردان است.

ثقتی، بزرگداشت استاد سمیعی را نه فقط بزرگداشت یک شخصیت بلکه بزرگداشت یک روحیه و یک رویکرد خستگی ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: تلاش های مجاهدانه استاد جهت پرورش استعدادهای جوان و خلاق و نو ماندگار است.

وی با بیان اینکه «ما می توانیم» در وجود استاد سمیعی نمود دارد، گفت: گیلان روزگاری عیار خود را با میرزا کوچک، آیت الله بهجت(ره) و شهید املاکی به رخ جهانیان کشیده است، اما امروز وزن و عیار فرهیختگی و ادب و هنر و فرهنگ گیلان با استاد سمیعی به جهانیان معرفی می شود و لذا نمی توان عیار علمی و وزن ادبی گیلان را نادیده گرفت.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان پاسداشت و بزرگداشت بزرگان فرهنگی و هنری و ادبی استان را از مهمترین اولویت های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دانست که با پیشرانی انجمن های هنری دنبال می شود.

سید محمد اسحاقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز، همنفسی با استاد سمیعی در جغرافیایی که ایشان در آن نفس می کشد را یک توفیق دانست و عنوان کرد: گیلان دیار انسان های فرهیخته همچون استاد سمیعی است.

وی با بیان اینکه انسان های فرهیخته و اثرگذار و بزرگ همواره از ذهن و فکر و درون خودشان مراقب کردند، گفت: آن چیزی که باعث بزرگ شدن انسان می شود درون بزرگ است و امیدواریم بتوانیم نسل آینده را به گونه ای پرورش دهیم که مانند استاد سمیعی اوج بگیرند و بدرخشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha