• پنجشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401022919838
  • منبع : نمایندگی قزوین

قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قزوین شروع به کار کرد

قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قزوین شروع به کار کرد

ایسنا/قزوین مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری قزوین گفت: با توجه به بحران جمعیت قرارگاه حمایت از خانواده و جمعیت استانداری قزوین آغاز به کار کرد، در این قرارگاه ۲۵ ارگان به صورت مستقیم به مسئله جمعیت می‌پردازند.

کبری علیخانی در مراسم آغاز فعالیت قرارگاه خانواده و جمعیت که روز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: امروزه جمعیت یکی از مهم‌ترین و بحرانی‌ترین مسئله کشور است، چند سالی از تأسیس شورای راهبردی جمعیت در کشور می‌گذرد اما این شورا چابکی لازم را نداشت بنابراین قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان‌ها شکل گرفت. 

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری قزوین اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود براساس برخی از  پژوهش‌های صورت گرفته در حال حاضر مهم‌ترین مانع افزایش جمعیت، مسائل فرهنگی است؛ بنابراین باید بر مسائل فرهنگی تمرکز بیشتری داشته باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: در قرارگاه حمایت از خانواده و جمعیت استان ۲۵ ارگان عضو هستند، قرارگاه در استانداری و در شهرستان‌ها در فرمانداری مستقر است، همچنین به منظور افزایش سرعت کار دبیرخانه ویژه در نظر گرفته شده است. 

علیخانی بیان کرد: در حوزه جمعیت پراکندگی دستگاه‌ها زیاد است در نتیجه مهم‌ترین کار قرارگاه ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین دستگاه‌هاست؛ همچنین راهبری و تعیین ضرورت‌ها و اولویت‌ها با توجه به بحرانی بودن فضا از جمله وظایف اصلی قرارگاه است. 

وی با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای قرارگاه خاطرنشان کرد: در بودجه ویژه قرارگاه از منابعی مانند بودجه و امکانات از محل بودجه جاری دستگاه‌ها، بودجه اختصاص یافته به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بودجه اختصاص‌یافته به موارد مرتبط به قانون برنامه‌های پنج ساله توسعه و بودجه اختصاص‌یافته به شورای اجتماعی کشور؛ در نظر گرفته شده است بنابراین از این بابت نگرانی نداریم و باید بدون نگرانی از بودجه به اهداف اصلی برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha