• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401023121078
  • خبرنگار : 50181

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون استان:

"تجارت چمدانی" برای مرزنشینان کرمانشاه برقرار شود

"تجارت چمدانی" برای مرزنشینان کرمانشاه برقرار شود

ایسنا/کرمانشاه عضو هیات رئیسه اتاق تعاون کرمانشاه خواستار برقراری تجارت چمدانی برای مرزنشینان کرمانشاه با ساز و کار جدید شد.

غفار محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه نزدیک به 100 قلم کالای وارداتی مجاز داریم که مرزنشینان می‌توانند در واردات آن نقش بسزایی داشته باشند، اظهار کرد: اگر بتوان بخشی از این کالاها را از طریق تجارت چمدانی مرزنشینان تامین کرد، هم به معیشت این قشر و هم به تامین کالاهای وارداتی مورد نیاز کشور کمک می شود.

وی ادامه داد: هم کنون عمده کالاهای وارداتی یعنی چیزی نزدیک به 90 درصد از بنادر جنوب کشور و با لنج‌های بزرگ وارد می‌شود و قیمت تمام شده آنها 20 تا 30 درصد زیر قیمت مناطق مرزی است.

به گفته محمدی، این کالاها گاهی از بندر تا بازارچه‌های مرزی می‌آید و کسی جلوی آنها را نمی‌گیرد، اما اگر مرزنشینان بخواهند این کالاها را وارد کنند با چالش مواجه می‌شوند.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون کرمانشاه با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که تعاونی‌های مرزنشینی و مرزنشینان استان کرمانشاه هم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند، تاکید کرد: آماده‌ایم ساز و کار مناسبی برای واردات این کالاها در قالب تعاونی‌های مرزنشینی ارائه کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن عوارض 30، 40 درصدی و یا واردات با ارز 30 هزار تومانی برای مرزنشینان صرفه اقتصادی ندارد و باید روش دیگری برای تسهیل روند واردات تعیین شود.

وی اضافه کرد: به علاوه اگر قرار باشد برای واردات کالا ثبت سفارش و... هم انجام شود روند کار بسیار دشوار خواهد شد و باید ساز و کار جدیدی جایگزین این فرآیندها شود.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون کرمانشاه با بیان اینکه تجارت چمدانی نقش مهمی در اشتغال و معیشت مردم مرزنشین دارد، اضافه کرد: تقاضا داریم استاندار کرمانشاه به این موضوع ورود کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha