• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401023121247
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

امیدآفرینی به جوانان باید در بستر آموزه‌های آموزشی و پرورشی صورت گیرد

امیدآفرینی به جوانان باید در بستر آموزه‌های آموزشی و پرورشی صورت گیرد

ایسنا/خراسان رضوی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امیدآفرینی به جوانان باید در بستر مسائل آموزش و پرورش صورت گیرد.

محمود رضایی در جلسه تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش شهرستان خلیل‌آباد افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک ریل بسیار معتبر است که در راستای آن آموزش و پرورش به سرمنزل خود خواهد رسید. برخورداری از معلم انقلابی، دانش‌آموز اسلامی و تربیت تراز جمهوری اسلامی ایران در این سند مد نظر است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر ضرورت توجه به رویکرد تمام‌ساحتی در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: سند تحول بنیادین دنبال تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان است.

وی عنوان کرد: امروز تمام معلمان در تحقق این اسناد و تربیت تمام‌ساحتی نقش‌آفرین هستند. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مرکز ثقل و توجه به جوانانی است که سکان‌دار مسئولیت‌های کشور خواهند بود. رهبر انقلاب توصیه‌های بسیار ارزشمندی در این خصوص داشته‌اند.

رضایی تأکید کرد: لازم است دستاوردهای ۴۰ سال گذشته انقلاب باید برای جوانان و دانش‌آموزان تبیین شود. لازم است از طریق تربیت تراز جمهوری اسلامی دانش‌آموز انقلابی و پژوهشگر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تراز هیچ کشوری از سطح آموزش و پرورش آن بالاتر نخواهد رفت، افزود: اگر قرار است جامعه عزتمندی داشته باشیم، ابتدا باید معلم عزتمندی داشته باشیم؛ معلم عزتمند دانش‌آموز عزتمند تربیت می‌کند و آن دانش‌آموز جامعه عزتمند را تشکیل می‌دهد و نهایتا این جامعه کشور عزتمند را ارتقا می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از این رو سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش کشور هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: اکنون که بعد از ۲ سال تعطیلی فضای آموزش حضوری شده و دانش‌آموزان مجدد به مدارس آمدند، باید در ایام امتحانات به آن‌ها کمک کنیم چون ترسی از امتحانات حضوری درون دانش‌آموزان نهادینه شده است.

رضایی با بیان اینکه رسالت معلمان در دوران کرونا در فضای نرم‌افزار شاد به نحو احسن انجام گرفت، گفت: در حال حاضر نیز معلمان رسالت مادری و پدری خود را در محضر دانش‌آموز به نحو احسن انجام می‌دهند. امروز هر کاری می‌توانیم انجام دهیم، باید برای ارتقای جایگاه و کرامت معلم انجام دهیم.

در پایان مراسم از زحمات محمود روشندل تقدیر و برمکی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش خلیل‌آباد معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha