• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401030100793
  • خبرنگار : 50177

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع):

در عملیات حاج عمران دفاع جانانه رزمندگان لرستانی منجر به پیروزی شد

در عملیات حاج عمران دفاع جانانه رزمندگان لرستانی منجر به پیروزی شد

ایسنا/لرستان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: حاج عمران از عملیات‌های غرورآفرین رزمندگان دلاور و از عملیات‌های پیچیده در طول هشت سال دفاع مقدس به‌شمار می‌رود که نقش بی‌بدیل و  دفاع جانانه رزمندگان لرستانی منجر به پیروزی شد.

سردار مرتضی کشکولی در آیین شب خاطره   «رزم دیدنی» در ازنا با تاکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار شهادت و نام  یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس به شکل‌گیری  و نقش ارزشمند و بی‌بدیل رزمندگان لرستانی در عملیات حاج عمران اشاره  کرد و افزود: بی‌شک رزم  به‌ یادماندنی غیور مردان لرستانی در عملیات حاج عمران است.

 وی  با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رزم  مردان لر بیش از آنکه شنیدنی باشد، دیدنی است، تصریح کرد: حاج عمران از عملیات‌های غرورآفرین رزمندگان دلاور و از عملیات‌های پیچیده در طول هشت سال دفاع مقدس به‌شمار می‌رود که نقش بی بدیل و  دفاع جانانه رزمندگان لرستانی منجر به پیروزی شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اضافه کرد: اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره  دلیرمردان برای نسل جوان امروز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

کشکولی در بخشی از خاطرات خود در عملیات حاج عمران با بیان اینکه قبل از انجام این عملیات، صدام با مشاوره حامیان خود، تصمیم گرفته بود که دفاع متحرک را در مناطق غرب کشور ما انجام دهد و از این طریق شکست خود را در فاو جبران کند، از طرفی فاو برای ما هم مسئله شده بود و از دست دادن آن ظرفیتی را برای جبهه دشمن ایجاد می کرد که بتواند تا پیرانشهر بیاید، ما در عملیات حاج عمران از پیشروی دشمن جلوگیری کردیم؛ در این عملیات جوانان غیوری را تقدیم انقلاب کردیم که هر کدامشان به اندازه بشریت ارزش داشتند، جوانانی مومن، رشید، متعهد به امام و انقلاب، افزود: این هزینه‌ها را دادیم؛ ولی از خاکمان دفاع کردیم، پس از پخش شدن اخبار شهادت و رسیدن جزئیات عملیات حاج عمران به خدمت مقام معظم رهبری مدظله العالی، ایشان رزم نیروهای لرستان را دیدنی تعبیر کردند و فرمودند: "رزم نیروهای لرستان پیش از آن که شنیدنی باشد، دیدنی است".

در ادامه این آیین حجت‌الاسلام علی سپهوند، امام جمعه شهرستان ازنا نیز با گرامیداشت نام و خاطره شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی از حوزه هنری و مشارکت وهمکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های برگزار کنندگان این آیین قدردانی کرد و گفت: دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و از خودگذشتگی  رزمنـدگانی است که شجاعانه  برای حفظ دین، خاک و شرافت انسانی ما مبارزه کردند.

در ادامه این مراسم نمایش راکت به نویسندگی وکارگردانی آرش رضایی تولید گروه ققنوس شهرستان ازنا که به موضوع اسارت رزمندگان گردان مالک‌اشتر ازنا در عملیات حاج عمران اشاره داشت اجرا شد و بازیگران آن نیز  از رزمندگان آزاده‌ای بودند که در این عملیات به اسارت رژیم بعثی درآمدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha