• سه‌شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401030302760
  • منبع : نمایندگی گیلان

کیفیت آب گیلان مطابق استانداردهای جهانی

کیفیت آب گیلان مطابق استانداردهای جهانی

ایسنا/گیلان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: آب شرب گیلان کاملا سالم و در حد استانداردهای جهانی است.  

مازیار علیپور امروز در نشست خبری این شرکت با بیان این مطلب که شرکت آب و فاضلاب وظیفه دارد آب مورد نیاز مردم را به صورت سالم با فشار مناسب عرضه کند اظهار کرد: گیلان ۸۶۰ هزار مشترک آب دارد و بیش از ۹۹درصد در بخش شهری و ۸۴درصد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی افزود: در استان گیلان ۲۵۶۸روستا وجود دارد که شرکت آب و فاضلاب آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰خانوار را انجام می دهد و البته برخی روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم آبرسانی انجام می شود.

علیپور با اشاره به اینکه ۱۰۱۶ مخزن ذخیره آب در روستاهای گیلان وجود دارد، ادامه داد: در فصل تابستان برخی چشمه ها خشک و سطح آب چاه ها کم می شود که در این روستاها با تانکر به صورت سیار آبرسانی انجام می شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان خاطرنشان کرد: مقررشده است به ۷۱۱روستای گیلان آبرسانی انجام شود که این عملیات هم اکنون آغاز شده است و برای  سه روستا مخزن ها  در حال احداث هستند.

وی گفت: ۳۰ هزار کیلومتر طول شبکه خط انتقال و توزیع آب استان گیلان وجود دارد که با این طول زیاد که پرواضح است در طول روز شکستگی های زیادی صورت بگیرد.

علیپور افزود: در برطرف کردن مشکل شکستگی ها به دنبال شکستگی های بزرگتر می رویم تا هدررفت کمتری از آب در استان صورت بگیرد.

مدیر آب و فاضلاب گیلان ادامه داد: کیفیت آب گیلان هر روز پایش می شود و طبق گزارشات دیگر دستگاه های مربوطه، کیفیت آب استان در بخش شهری صد درصد و در روستاها ۸۵ درصد است که البته هیچ آب در روستاها اصلا آلوده نیست و بیماری زایی ندارد.

علیپور با بیان اینکه ۴۳۰ خانوار معادل ۴۰درصد جمعیت گیلان از شبکه  فاضلاب بهداشتی برخوردار هستند، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زر جوب در نظر گرفته شد که بخشی از آن اختصاص یافته است و در بهبود وضعیت فاضلاب بهره خواهیم گرفت. باید هرچه سریعتر شبکه فاضلابی را تکمیل کنیم و این مسأله بهداشتی بسیار مهم برای رشت است.

وی گفت: آب تصفیه شده در گیلان با استانداردهای جهانی مطابقت دارد. فقط ممکن است هنگام توزیع کمی از کیفیت اولیه آن کاسته شود اما همچنان سالم و کاملا بهداشتی است و مردم هیچ نگرانی در این مورد نداشته باشند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha