• چهارشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401030402841
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

وضعیت آسفالت محور بردسکن به سبزوار فاجعه است

وضعیت آسفالت محور بردسکن به سبزوار فاجعه است
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار بردسکن با بیان اینکه وضعیت روکش آسفالت محور بردسکن به سبزوار فاجعه است، گفت: هر چند سه استان خراسان شمالی، گلستان و مازندران برای جنوب کشور از این محور تردد می‌کنند و شاهراه و این مسیر یک کریدور به حساب می‌آید ولی متاسفانه این محور از آسفالت مناسبی برخوردار نیست.

علی دهقان‌زاده وضعیت محورهای مواصلاتی را یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان بردسکن دانست و افزود: رانندگان از وضعیت راه‌های این محور بسیار گله‌مند هستند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در حوزه جاده از زیرساخت‌های لازم برخوردار نیستیم، عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان بردسکن در چهارراه مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور موقعیت این شهرستان دوچندان شده است.

فرماندار بردسکن گفت: علی‌رغم اینکه اکثر راه‌های شهرستان بردسکن ترانزیتی است و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر راه دارد ولی تنها ۳۵ کیلومتر آن جزو راه‌های اصلی و کددار قرار گرفته‌اند و باقی جزو راه‌های فرعی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان بردسکن ۱۰۳۵ کیلومتر راه همسنگ داریم که شامل راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و... می‌شود، بیان کرد: با توجه به وقوع سالانه ۷۰۰ فقره تصادف و کشته شدن ۵۰ نفر در راه‌های مواصلاتی شهرستان ضرورت دارد متولیان امر نسبت به ارتقای شاخص درجه راه‌های بردسکن اقدام کنند.

دهقان‌زاده تصریح کرد: با توجه به خودروهای سنگین بسیاری که از این شهرستان تردد دارند اما از لحاظ تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای مرمت و روکش آسفالت و بهسازی به شکل مطلوب مورد توجه قرار نمی‌گیرد.  

وی در ادامه به دیگر مشکلات منطقه اشاره کرد و احداث بیمارستان را از ضروریات دانست و اظهار کرد: بیمارستان فعلی فرسوده بوده و مشکلات بسیاری دارد.

فرماندار بردسکن در همین خصوص بر تامین اعتبار برای احداث بیمارستان ۱۷۰ تخت خوابی با توجه به نیاز شهرستان تاکید کرد و گفت: بیمارستان فعلی بردسکن به لحاظ ساختمانی از یک قدمت ۳۵ ساله برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه احداث بیمارستان جدید مصوبه دارد، خاطرنشان کرد: بیمارستان بردسکن نیز از نداشتن تجهیزات و دکتر متخصص رنج می‌برد.

دهقان‌زاده به افزایش قیمت زمین در روستاها برای ساخت مسکن اشاره کرد و از مسئولان استان خواست نسبت به  کاهش قیمت زمین در روستاها از طریق بنیاد مسکن اقدام کند چرا که افزایش قیمت زمین در روستاها باعث نارضایتی مردم به ویژه جوانان شده است.

وی با اشاره به اینکه بردسکن به لحاظ وجود معادن مس، طلا و آهن در استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از نظر ذخایر مس رتبه اول استان را داراست، بر احداث هرچه سریع‌تر پست برق معادن در بخش انابد تاکید کرد و گفت: احداث این پست می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی در بخش معادن را به ۲ برابر افزایش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha