• پنجشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401030503777
  • خبرنگار : 50250

عمر چاه‌های تامین آب در شهر سفیددشت به زیر یک‌سال رسیده است

عمر چاه‌های تامین آب در شهر سفیددشت به زیر یک‌سال رسیده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: عمر چاه‌های تامین آب در شهر سفیدشت به زیر یکسال رسیده است، چاه‌های آب در فرادنبه دارای آهک و نیترات هستند.

احمدرضا محمدی پنجم خردادماه در شورای اداری شهرستان بروجن با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۷ پروژه عمرانی در حوزه آب و فاضلاب در این شهرستان در حال اجرا است، اظهار کرد: از مجموع این پروژه‌ها ۱۱ پروژه دارای ردیف اعتباری استانی است که در سال ۱۴۰۰ از هفت میلیارد تومان اعتبار تاکنون ۴.۹ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده، همچنین ۶ پروژه دارای اعتبار ملی است و تاکنون ۴۶ میلیارد تومان به این پروژه‌ها اختصاص پیدا کرده است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در خصوص اجرای شبکه فاضلاب شهرهای بلداجی و سفیددشت، توضیح داد: در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبار خوبی برای اجرای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه دشت‌های بروجن یکی از بحرانی‌ترین دشت‌های چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود، اظهار کرد: عمر چاه‌های تامین آب در شهر سفیدشت به زیر یکسال رسیده است، چاه‌های آب در فرادنبه دارای آهک و نیترات هستند و برای استانداردسازی آب اختلاط می‌شود.

محمدی تاکید کرد: هزینه حفر چاه و تامین آب به این شیوه بالا است، باید برای تامین آب در شهرستان بروجن چاره‌ای اندیشیده است.

تحول در چهارمحال و بختیاری با تخصیص اعتبار در سفر ریاست جمهوری 

 در ادامه علی شهریارپور- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات استانی ۵۹ میلیارد تومان و از محل اعتبارات ملی ۶۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرستان بروجن اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری اعتبارات مصوب به اندازه ۱۰ سال اعتبارات عمرانی است که با تخصیص این اعتبارات شاهد تحول در استان خواهیم بود.

شهریارپور یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری اعتبار خوبی به پروژه‌های‌ نیمه‌تمام از جمله آبرسانی بن به بروجن، سد آقبلاغ، شبکه فاضلاب شهرهای بلداجی و سفیددشت، باند دوم محور شهرکرد- بروجن به لردگان، ساختمان پزشک قانونی، تکمیل پست برق‌رسانی بروجن، تکمیل آموزشکده فنی و حرفه‌ای بروجن، ساختمان انتقال خون و ... اختصاص پیدا خواهد کرد.

حفاری تونل کره‌بس به پایان رسید

حسینعلی مقصودی- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص اقدامات صورت گرفته در شهرستان بروجن در حوزه راه و مسکن، اظهار کرد: در سال گذشته عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر از محور شهرکرد به بروجن در محدوده سفیددشت به فرادنبه، ۱۷ کیلومتر از محور بروجن به لردگان و هفت کیلومتر از محور بروجن به دهاقان به پایان رسید، عملیات اجرایی در قطعه ورودی فرادنبه و خروجی سفیددشت به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: حفاری تونل ۱۱۰۰ متری کره‌بس به پایان رسیده و در حال لایینگ در این تونل هستیم، مناقصه برای جذب پیمانکار در این پروژه انجام شده است.

مقصودی در خصوص روند اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان بروجن، توضیح داد: باید در طول هر سال ۱۷۴۱ واحد مسکونی در این شهرستان احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در ۶ مرحله ۱۳ هزار و ۶۹۵  متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در بروجن در سامانه ثبت‌نام انجام دادند که پس از پایش ۵۹۴۴ متقاضی حائز شرایط شناخته شدند و از این تعداد ۳۱۰۴ نفر تائید نهایی شده و ۲۸۹۱ نفر افتتاح حساب انجام داده‌ و ۱۸۹۰ نفر وجه واریز کرده‌اند.

وی تاکید کرد: زمین موردنیاز برای احداث مسکن در شهرستان بروجن تا سه سال آینده تامین شده و ۶۰۰ واحد مسکونی در حال احداث است.

مطالبات مردم بروجن از استاندار چهارمحال و بختیاری 

 فتاح کرمی پنجم اردیبهشت‌ماه در شورای اداری شهرستان بروجن با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان در حوزه آثار تاریخی، تالاب‌ها و طبیعت بکر در این شهرستان، اظهار کرد: عدم تملک ابنیه تاریخی، عدم تخصیص اعتبار برای مرمت آثار تاریخی، بی‌توجهی به زیرساخت‌های گردشگری و ... از جمله مشکلات موجود در حوزه گردشگری است.

سرپرست فرمانداری بروجن افزود: ۶۰ درصد صنایع استان در این شهرستان واقع شده است و این شهرستان همچنین مرکز ترانزیت کالا به جنوب کشور است، بنابراین تکمیل پروژه‌های راه‌سازی در این شهرستان از جمله کمربندی شمالی بروجن، محور شهرکرد، بروجن به لردگان، بهسازی و تعریض جاده‌های روستایی حاشیه تالاب گندمان و چغاخور از خواسته‌های مردم شهرستان است، زیرا آمار تصادفات در این محورها بالا است.

وی در خصوص وضعیت صنایع در شهرستان بروجن، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی برای حفظ اشتغال موجود نیازمند تخصیص سرمایه‌ در گردش هستند، اما اعتبار لازم در این خصوص تخصیص نیافته است.

کرمی در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه سلامت در شهرستان بروجن، یادآور شد: سال‌ها از کلنگ‌زنی پروژه‌های حوزه سلامت در این شهرستان از جمله مرکز جامع سلامت نقنه، بروجن، گندمان و پایگاه اورژانس ۱۱۵ این شهر می‌گذرد، خیرین به تعهدات خود عمل کرده‌اند، اما دستگاه‌های اجرایی منابع مالی و اقدامات لازم را برای اجرای این پروژه‌ها را تامین نکرده‌اند.

سرپرست فرمانداری بروجن ادامه داد: قدمت ۵۰ درصد فضاهای آموزشی و اداری شهرستان بروجن بالای ۴۰ سال است، این ساختمان‌ها استاندارد لازم را ندارند.

وی با اشاره به وجود دشت‌های ممنوعه و ممنوعه بحرانی در شهرستان بروجن،  گفت: در شهرستان بروجن با محدودیت شدید منابع آبی مواجه هستیم، اجرای سد آقبلاغ و شهدای چشمه علی از درخواست مردم و کشاورزان است، باید اجرای پروژه‌های آبخیزداری در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha