• یکشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401030805845
  • خبرنگار : 50177

یک پیشکسوت دفاع مقدس:

کلمه مشترک‌ ملت‌ها، مقاومت است 

کلمه مشترک‌ ملت‌ها، مقاومت است 

ایسنا/لرستان یک پیشکسوت دفاع مقدس گفت: امروز کلمه مشترک‌ ملت‌ها، مقاومت است.

سردار اسدالله گنجعلی، در مراسم بزرگداشت ۳۳ شهید دانشجو معلم که در محل دانشگاه علامه طباطبایی فرهنگیان لرستان برگزار شد، بیان کرد: آرمان شهدا دین، اسلام و ولایت بود.

وی با بیان اینکه پیمودن مسیر عبودیت برای رسیدن به اوج قله‌های سعادت که همان مقام شهادت است جز با نفی طاغوت‌های درون و بیرون امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: برای نفی این طاغوت‌ها شرط لازم ثبات قدم و استمرار است.

فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۱۷ علی‌بن ابیطالب قم با اشاره به اینکه انگیزه مقاومت و دفاع از خود و منافع خود در برابر خطرات انگیزه‌ای فطری و غریزی در میان همه جانداران عالم است، افزود: در انسان دو حالت رخ می‌دهد یا راه سازش و تسلیم را انتخاب می‌کنند یا راه مقاومت را انتخاب می‌کنند.

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: تاریخ معاصر به خوبی نشان می‌دهد که بیشتر کشورهای دنیا حاصل مقاومت و مبارزات استقلال‌طلبانه است؛ عمر سیاسی هر واحد بین‌الملل به میزان مقاومتش در برابر دشمنان تعریف می‌شود.

گنجعلی مقاومت را راز حیات بشر در همه ابعاد فکری و اجتماعی دانست و با بیان اینکه این مهم از ابتدای خلقت شروع شده و تا پایان هستی ادامه دارد، افزود: همانطئور که تمدن‌ها حاصل مقاومت و مبارزات فرهنگی است؛ پیشرفت‌های اقتصادی هم بدون مقاومت امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه از منظر اسلام مقاومت نه تنها ممکن بلکه اجتناب‌ناپذیر است اما بسیار سخت و طاقت‌فرساست،  مقاومت امری قدسی است که به اولیاء خاص و مومنان خدا واگذار شده است.

این همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مقاومت درتاریخ ۲۵۰ ساله گاهی با سکوت، گاهی جنگ، صلح و یا شهادت است، اضافه کرد: مقاومت دست‌آمیز و الهام‌بخش است و امام راحل در تهاجم ناجوانمردانه دشمن فکر و هدف مقاومت را پایه‌گذاری کرد و به عنوان درس و راه برای ملت ایران نشاندار کرد.

گنجعلی کلمه مشترک‌ملت‌ها را مقاومت دانست و با اشاره به سه مقاومت برجسته تاریخ انقلاب اسلامی گفت: مقاومت اول در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت؛ وقتی امام راحل فرمودند جنگ ما جنگحق علیه باطل است و صدام را عامل متجاوز و عامل امریکا معرفی کردند ماهیت عقیدتی و سیاسی تعریف شد.

وی بیان کرد: کلید مقاومت را با جنگ ثابت کردیم و ایستادگی‌مان رمز پیروزی بود.

این پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به اینکه با فرماندهی مدبرانه سردار دلها داعش از بین رفت و امروز اثری از داعش به عنوان نظامی که بتواند خطری داشته باشد وجود ندارد، اظهارکرد: مقاومتی در دفاع از حرم جمهوری اسلامی و مرزها داریم که با نفس پاک شما مردم و دادن خون شهدا این حرم حفظ شد.

گنجعلی بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی از درون و بیرون در حال نابودی است و با مقاومت به به قدرتی رسیده‌ایم با موشک به پایگاهشان می‌زنیم و آنها حرفی برای گفتن ندارند و با خفت از منطقه خارج می‌شوند.

وی با اشاره به سخن سردار دلها مبنی براینکه ما ملت شهادتیم؛ ما ملت امام حسینیم، تصریح کرد: مقاومت تکلیف‌گرا وبرای انجام تکلیفش پایداری می‌کند اما با همه برنامه‌ها معطوف به یک نتیجه است و آنهم پیروزی است خواه این پیروزی ظاهری باشد و خواه به شهادت منتج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha