• دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401030906642

معاون شهردار شیراز اعلام کرد:

فعال شدن سامانه‌های ثبت تخلف در شیراز

فعال شدن سامانه‌های ثبت تخلف در شیراز

ایسنا/فارس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، اعلام کرد که با هدف کنترل مطلوبتر ترافیک و اقدام پیشگیرانه از وقوع تخلف رانندگی، سامانه‌های جدید هوشمند در محورهای مختلف شریانی این کلانشهر نصب و فعال شده است.

هادی شه‌دوست شیرازی دوشنبه ۹ خرداد به خبرنگاران گفت: تعداد ۱۲ دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلفات ترافیکی و رانندگی در محورهای شهید چمران، جمهوری اسلامی، خلیج فارس و شهید مطهری جنوبی، نصب و فعال شده است.

شه‌دوست با یادآوری اینکه، محورهای یادشده، از مسیرهای پرتردد شیراز محسوب می‌شود که بعضا شاهد حوادث ترافیکی نیز در آنها هستیم، نصب و فعال سازی سیستم‌های هوشمند رصد ترافیک و ثبت تخلفات را از زیرساخت‌های مهم و ضروری شهر هوشمند برشمرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حداکثر سرعت مجاز در محورهای شریانی و معابر مختلف شهر شیراز توسط شورای ترافیک تعیین و مصوب و اعلام شده است، گفت: براساس همین مصوبه تابلوهای جدید به همراه سامانه هوشمند نصب و به روزرسانی شده است. 

شه‌دوست شیرازی با اشاره به اینکه رانندگان باید به تابلوهای سرعت توجه کنند، افزود: از امروز اعمال قانون از سوی پلیس و ثبت تخلف سرعت در این معابر با مصوبه جدید انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر حداکثر سرعت مجاز در بولوار شهید چمران به دو بخش تقسیم شده که از ابتدای میدان دانشجو تا تقاطع شهیدان شیخی ۵٠ و از این نقطه تا تقاطع بصیرت ۶٠ کیلومتر بر ساعت مشخص و مصوب شده است.

شه‌دوست شیراز خاطرنشان کرد: حداکثر سرعت در محور خلیج فارس ٧٠ و در مسیرهای جمهوری اسلامی و شهید مطهری جنوبی ۵٠ کیلومتر بر ساعت تعیین و مصوب شده است و تردد با سرعت بالاتر از این میزان مشمول اعمال قانون خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha