• سه‌شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401031007758
  • خبرنگار : 50416

دامداران و مرغداران سریعتر برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش اقدام کنند

دامداران و مرغداران سریعتر برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش اقدام کنند

ایسنا/همدان معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: دامداران و مرغداران باید هر چه سریعتر نسبت به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و ارزان قیمت اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، سلمان اسماعیلی روز سه‌شنبه ۱۰ خردادماه در نشست با واحدهای تولیدی دام و طیور شهرستان ملایر در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اظهار کرد: با موافقت دولت و مصوبه هیات وزیران خط اعتباری ۲۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دام و طیور در اختیار بانک ها قرار داده شد.

وی با بیان اینکه این اعتبار شناور بوده و سهمیه هر استان و شهرستان مشخص نیست، خطاب به واحدهای تولیدی دام و طیور شهرستان گفت: هر چه سریعتر نسبت به ثبت‌نام و تکمیل پرونده خود در بانک برای دریافت این تسهیلات و سرمایه در گردش اقدام کنید.

فرماندار ویژه ملایر همچنین خطاب به بخشداران و دستگاه‌های اجرایی مربوطه تاکید کرد: پاسخ به استعلام‌های بانکی حداکثر ظرف ۲۴ ساعت انجام شود تا واحدهای تولیدی دام و طیور بتوانند به سرعت این تسهیلات را دریافت کنند.

اسماعیلی از تامین اعتبار مورد نیاز و تسهیل روند اجرایی امور خبر داد و اضافه کرد: هیچ کوتاهی در جذب و پرداخت این تسهیلات پذیرفته نیست.

وی با تاکید بر اینکه در مجموعه کشور و استان هیچ نگرانی از نظر تامین و تولید نهاده‌های دامی نداریم، عمده نگرانی سال های گذشته را روند نادرست توزیع دانست و خاطرنشان کرد: با اقدام بزرگ دولت در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، اشکالات در حال رفع شدن است.

معاون استاندار همدان با اشاره به افزایش تولید دیگر اقلام و کالاهای اساسی از جمله گوشت سفید و قرمز و تخم‌مرغ در سطح بازار، تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام ماموریت دارد مازاد تولید را به قیمت روز خریداری و دپو و در مواقع نیاز به بازار عرضه کند.

اسماعیلی اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را یک ضرورت و راه نجات کشور از اقتصاد رانت‌زا و فسادخیز دانست و یادآور شد: امروز یک ماموریت بزرگ برای همه ما تعریف شده که باید با دلسوزی، هم‌افزایی و خیرخواهی، برای اجرای این طرح تحول اقتصادی به نفع مردم تلاش کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز تولیدکنندگان را شاه‌کلید و رمز موفقیت در اجرای طرح تحول اقتصادی دانست و تصریح کرد: واردکننده، مصرف‌کننده و تولیدکننده سه ضلع این مثلث هستند که تاثیر و نقش تولیدکننده دراجرای این طرح بسیار بالاتر و بیشتر است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه ضمن تاکید بر ضرورت سرعت عمل واحدهای دامی و طیور در دریافت تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه در گردش، گفت: مشکلی در سامانه بازارگاه وجود ندارد و دامداران و مرغداران می‌توانند برای خرید نهاده‌های دامی از طریق این سامانه اقدام کنند.

آزادیخواه به ضرورت تشکیل یک قرارگاه عملیاتی در راستای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی دام و طیور، گفت: با اینکار سهم بیشتری از این تسهیلات نصیب دامداران و مرغداران ملایری می شود.

وی خواستار تسهیل روند اخذ ضمانت های بانکی و سرعت عمل دستگاه های مرتبط در پاسخ به استعلام ها به منظور جلوگیری از تضییع حقوق واحدهای تولیدی شد و مطرح کرد: رقم این تسهیلات و سرمایه در گردش نسبت به گذشته سه تا پنج برابر افزایش یافته است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع مشکل سبوس، افزود: عوارض اقلام دیگری از جمله شیرخشک، کره، خامه و روغن صفر شد و چنانچه خط صادرات باز شود، مشکلی در بازار نداریم.

آزادی خواه در بخش دیگری با اشاره به آمار جوجه‌ریزی در سطح کشور با ۱۲۳ میلیون قطعه و نبود مشکل در این حوزه افزود: در تولید مرغ، ۳۰ درصد مازاد تولید داریم که برای مواقع حساس و استراتژیک ذخیره خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با تاکید بر همراهی و کمک به دولت در اجرای طرح بزرگ تحول اقتصادی، یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار واحد مرغداری در کشور فعال است که در شهرستان ملایر ۵۰ واحد مرغداری گوشتی، ۱۱ واحد تخم گذار و ۲ واحد پرورش بوقلمون فعال است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ملایر نیز با بیان اینکه تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به بانک سپرده شده است، اظهار کرد: دستگاه های مربوطه استعلامات مورد نظر در جهت تسریع در امور را انجام دهند.

داریوش صفاری به انجام ۲۶ درصد جوجه ریزی در کل کشور اشاره و بیان کرد: تاکنون  ۲۹ میلیون و 729 هزار قطعه جوجه ریزی انجام و پیش‌بینی شده این رقم به  ۱۱۰ میلیون قطعه نیز برسد.

صفاری ادامه داد: در استان همدان نیز ۷۶۳ هزار جوجه ریزی انجام شده است و پیش‌بینی می شود به دو میلیون قطعه برسد.

وی اضافه کرد: در شهرستان ملایر ۱۰۴ هزار قطعه یعنی ۵۲ درصد از ۲۰۰ هزار قطعه ای که قرار بوده انجام شود، تحقق پیدا کرده است.

صفاری از معرفی ۱۵۷ پرونده به بانک برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: به ۱۲ پرونده نیز تسهیلات پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ملایر با بیان اینکه خرید مازاد تولید شیر و مرغ در دستور کار است، گفت: با دستور وزارت خانه مرغ داری‌هایی که پرونده آنها تمدید شده است، موظف هستند تا رسیدن به وضعیت مطلوب اقدام به جوجه ریزی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha