• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401031108145
  • منبع : نمایندگی اردبیل

خانواده های اردبیلی در شورابیل رکاب زدند؛

ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری مسیری برای افزایش نشاط اجتماعی

ترویج  فرهنگ دوچرخه‌سواری مسیری برای افزایش نشاط اجتماعی

ایسنا/اردبیل ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد رغبت بیشتر جوانان به ورزش همگانی از اهدف برگزاری همایش دوچرخه سواری خانوادگی در اردبیل بود.

دوچرخه‌سواری، یک ورزش سالم است که می‌توان در تمام سنین از کودکان خردسال تا بزرگسالان از آن لذت برد. همچنین مفید برای محیط زیست، سرگرم‌کننده، ارزان و مناسب است. دوچرخه‌سواری تا محل کار یکی از کارآمدترین روش‌ها برای گنجاندن ورزش منظم در زندگی شلوغ روزمره ماشینی امروز است. تخمین زده می‌شود هر روز یک میلیارد نفر برای حمل و نقل، تفریح ​​یا ورزش دوچرخه‌ سوار می‌شوند.

سازمان فرهنگی ورزشی استان اردبیل در یک اقدامی جالب با همکاری هیات دوچرخه سواری استان برای اولین برای اقدام به برگزاری دوچرخه سواری خانوادگی در دور دریاچه شورابیل کرد که شهروندان اردبیلی در کنار خانواده های خود یک روز خوب و پر نشاطی را رقم زدند.

هم‌زمان با هفته کرامت و به مناسبت روز جمعیت، همایش خانوادگی دوچرخه‌سواری در مجتمع توریستی تفریحی شورابیل برگزار شد. در حاشیه همایش دوچرخه سواری خانوادگی که با حضور خانواده‌های اردبیلی، و اعضای شورای شهر اردبیل برگزار شد. اباصلت ابراهیمی رئیس فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد : در راستای اجرای برنامه‌های ورزشی، ورزش‌های شهروندی خانوادگی از جمله فستیوال‌های ورزش شهروندی یا همایش‌های ورزشی افزایش می‌یابد.

وی گفت: رشد و توسعه ورزش شهروندی موجب افزایش شور و نشاط عمومی می‌شود که هدف اصلی ما نیز از اجرای این همایش حضور شهروندان در این برنامه به همراه خانواده خود و ثبت لحظاتی شاد در کنار خانواده است.

ترویج  فرهنگ دوچرخه‌سواری مسیری برای افزایش نشاط

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل ادامه داد: باتوجه‌به مساعد شدن آب‌وهوای شهر اردبیل بیشتر برنامه‌های این سازمان در محیط‌های باز از جمله پارک‌ها، بوستان‌ها، پیاده‌راه و ...  اجرا می‌شود که شورابیل امروز میزبان خانواده‌های اردبیلی در این همایش بود.

ابراهیمی با بیان اینکه در کنار این ویژه‌برنامه‌های ورزشی، ایستگاه‌های تندرستی در ۱۰ نقطه از بوستان‌های اردبیل جهت ورزش صبحگاهی راه‌اندازی شده و با استقبال شهروندان مواجه است؛ افزود: رسالت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در کنار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی توجه به توسعه ورزش‌های شهروندی است‌.

به گزارش ایسنا، این همایش دوچرخه سواری با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از خانواده های اردبیلی برای اولین بار برگزار شد. همچنین مسئولان سازمان فرهنگی ورزشی اردبیل نیز این اذعان را کردند تلاش می کنند تا هر ماه یک برنامه خانوادگی در راستای افرایش نشاط اجتماعی برگزار کنند.

در پایان این مراسم از قهرمانان ورزشی دوچرخه سواری تجلیل و همچنین به قید قرعه به برندگان این همایش جوایزی اهدا شد.

همچنین در این مراسم رئیس شورای شهر نیز اذعان کرد که قرار است اعضای شورای شهر در طرح سه شنبه های بدون خودرو شرکت و اعضای شورای شهر با دوچرخه در محل کار خود حضور پیدا کنند.

ترویج  فرهنگ دوچرخه‌سواری مسیری برای افزایش نشاط

ترویج  فرهنگ دوچرخه‌سواری مسیری برای افزایش نشاط

ترویج  فرهنگ دوچرخه‌سواری مسیری برای افزایش نشاط

ترویج  فرهنگ دوچرخه‌سواری مسیری برای افزایش نشاط

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha