• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401031108280
  • خبرنگار : 50123

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه ناوگان عمومی درون شهری شهرکرد/ ۱۲ دستگاه اتوبوس اضافه شد

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه ناوگان عمومی درون شهری شهرکرد/ ۱۲ دستگاه اتوبوس اضافه شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس درون شهری هرساله از فروردین‌ماه، گفت: امسال نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس درون شهری ۳۰ درصد افزایش یافت.

مهرداد میرزاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد طی روال هر سال پس از کارشناسی تصویب نرخ پیشنهادی، نرخ به شورای شهر ارسال می‌شود و پس از اخذ مجوزات لازم نرخ کرایه افزایش یافته به حمل و نقل عمومی درون شهری شامل تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: تعرفه‌های جدید هرساله در فروردین ماه انجام می‌شود که امسال زمان بیش‌تری برای طی شدن مراحل قانونی صرف شد که نهایتا افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس درون شهری به اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها ابلاغ شد.

میرزاییان گفت: در صورتی که کرایه بیش‌تری از سوی راننده تاکسی اخذ شود، تخلف محسوب می‌شود و مردم باید آن را به سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد انتقال دهند تا در اسرع وقت راننده به سازمان احضار، تخلف بررسی و به کمیته تخلفات ارجاع داده شود، البته بسته به نوع تخلف رای اخذ و اعمال قانون انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد ادامه داد: از طرفی بازرسان سازمان در سطح شهر بازدید میدانی خواهند داشت و به صورت نامحسوس پیگیری لازم در خصوص بروز تخلف از سوی آن‌ها صورت می‌گیرد، اما از آن جایی که تعداد تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون شهری زیاد است، به تبع نیاز است که مردم کمک کنند.

وی بیان کرد: باتوجه به حمایت و تلاش مسئولان استانی و شهرستانی  اتوبوس‌هایی از امروز برای رفاه حال مردم به خطوط اتوبوسرانی شهرکرد افزوده شده که با جذب اعتبارات لازم، ۱۲ دستگاه اتوبوس درون شهری خریداری و به مجموعه حمل و نقل درون شهری اضافه شد، البته به دلیل محدود بودن تعداد اتوبوس‌ها، روی برخی خطوط این کار صورت گرفته است.

میرزاییان خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای که سرپرست شهرداری شهرکرد با رییس اتحادیه اتوبوسرانی کشور داشتند قول مساعد داده شده که تا پایان سال ۳۰ دستگاه اتوبوس درون شهری دیگر از محل یارانه دولت به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد افزوده شود که این امر در راستای خروج اتوبوس‌های فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان درون شهری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha