• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401031108339
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در نیمه‌های خرداد صورت می گیرد؛

آغاز برداشت غلات در پارس‌آباد

آغاز برداشت غلات در پارس‌آباد

ایسنا/اردبیل مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: با گرم شدن هوا و نیمه‌های خرداد برداشت غلات در شهرستان پارس‌آباد آغاز شده است.

احمد صولت ۱۱ خرداد در جلسه هماهنگی برداشت غلات در پارس‌آباد مغان اظهار کرد: برداشت غلات در ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی پارس‌آباد آغاز شده تا در گام نخست محصول جو برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی میزان تولید این محصول را پنج هزار تن اعلام کرد و گفت: به دلیل گرمای شدید اولین برداشت غلات از محصول جو در پارس‌آباد آغاز شده و امیدواریم کیفی‌ترین محصول را از مزارع دیم و آبی این شهرستان تحویل بازار فروش کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: برداشت گندم نیز از ۱۸ خردادماه در اراضی دیم و آبی پارس‌آباد آغاز خواهد شد که برای خرید محصول زارعان چهار مرکز خرید پیش‌بینی شده است.

صولت افزود: ۳۰۰ دستگاه کمباین و سایر ادوات کشاورزی آماده برداشت غلات منطقه هستند و تلاشمان بر این خواهد بود تا از ظرفیت این دستگاه‌ها و تجهیزات کشاورزی استفاده کنیم.

وی به کمبود نهاده‌های دامی در کشور و ضرورت خرید جو به قیمت واقعی اشاره کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا بها گندم و جوی خریداری شده کشاورزان به سرعت به حساب آنها پرداخت شود.

صولت از زارعین منطقه خواست تا در حفاظت از محیط زیست سالم از آتش زدن کاه و کلش و بقایای اراضی زراعی پرهیز کنند تا حوادث ناگواری را در منطقه شاهد نباشیم.

وی تاکید امام جمعه پارس‌آباد را در پرداخت زکات از سوی زارعین یادآور شد و خاطرنشان کرد: پرداخت زکات که یک دهم محصول برداشت شده است، جز واجباتی است که اگر به موقع پرداخت شود، همراه با خیر و برکت برای زارعین و منطقه خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد اضافه کرد: امیدواریم با آرامش کامل کشاورزان محصول برداشت شده خود را به مراکز خرید تحویل داده و سعی ما بر این خواهد بود تا بها آن نیز به موقع به حساب زارعین پرداخت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha