• پنجشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401031209152
  • خبرنگار : 50175

امام‌جمعه:

رومشکان شهر بدون کتابخانه/سرانه ورزشی ۶ سانتیمتر است

رومشکان شهر بدون کتابخانه/سرانه ورزشی ۶ سانتیمتر است

ایسنا/لرستان امام‌جمعه رومشکان گفت: شهرستان کتابخانه ندارد.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در جلسه شورای اداری رومشکان که امروز برگزار شد، اظهار کرد: شاکله سخنان مقام معظم رهبری خدمت به محرومین با مدیریت جهادی است.

وی تصریح کرد: اینجا مردمانی ولایت مدار، ارزشی، مهمان‌دوست و مهمان‌پذیر دارد اما شهرستان محرومیت زیادی داشته البته خدمات زیادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شده است در حال حاضر تمام نقاط رومشکان دارای گاز هستند.

امام‌جمعه رومشکان خاطرنشان کرد: این شهرستان در لرستان در محرومیت به سر می‌برد یک شهرستان بدون کتابخانه است مهمترین پایگاه‌های فرهنگی ما مساجد هستند در بخش ورزشی متأسفانه سرانه ورزشی حدود ۶ سانتی‌متر است.

فاطمی‌نیا اضافه کرد: جوانان به دلیل عدم شغل مهاجرت می‌کنند و به آن‌هایی که مانده‌اند نیز باید کمک کرد، ما امکانات اولیه در شهرستان نداریم.

وی بیان کرد: با وجود اینکه ۱۰ سال از شهرستان شدن آن می‌گذرد هنوز ۱۲ اداره در این شهرستان مستقر نیستند و برخی نمایندگی هستند و خیلی از ادارات مکان ندارند و مجبور هستند که اجاره کنند و مشکلات زیادی وجود دارد.

امام‌جمعه رومشکان ادامه داد: مهمترین مشکل همه مردم رومشکان مسئله کمبود آب کشاورزی است حدود ۳۲ هزار هکتار زمین مرغوب داریم زمانی شهرستان قطب کشاورزی بوده ولی امروز متأسفانه با مشکلات زیادی گریبانگیر هستند.

فاطمی‌نیا عنوان کرد: رومشکان در بین‌النهرین قرار دارد، این خیلی سخت است زمین خشکی که در بین دو رودخانه باشد اگر می‌خواهیم از نظر اقتصادی تحولی ایجاد کنیم بایستی بر روی تخصیص آب از سیمره توجه شود.

وی اظهار کرد: اگر تخصیصی برای این ۳۰ هزار هکتار زمین نمی‌توانیم بگیریم برای زمین‌های که در حدود آن قرار دارند که حدود ۷ هزار هکتار زمین هستند آب تخصیص یابد.

امام‌جمعه رومشکان با بیان اینکه با اختصاص آب به این میزان زمین تحول اقتصادی در شهرستان ایجاد می‌شود، افزود: متأسفانه برای برخی کارهای تولیدی موانع وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha