• جمعه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401031309470
  • خبرنگار : 50223

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج خبر داد

آغاز به کار ۱۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد منطقه یک یاسوج

آغاز به کار ۱۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد منطقه یک یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کار اخذ پروانه ساختمانی ۱۵ واحد مسکن مددجویی توسط متقاضیان تحت حمایت انجام شد که عملیات اجرایی احداث این واحدها با مشارکت این نهاد، بنیاد مسکن و سپاه پاسداران شروع شده است.

مصیب حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه تمامی افراد تحت حمایت فاقد مسکن و یا دارای مسکن غیر مقاوم می‌توانند صاحب خانه شوند، افزود: متقاضیان واجد شرایط ۲ نفر و بالاتر در صورت اخذ پروانه ساختمانی در روستاها و توان باز پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن، می‌توانند از طریق تفاهم نامه  سه جانبه کمیته امداد، بنیاد مسکن و سپاه پاسداران اقدام به احداث مسکن کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون کار اخذ پروانه ساختمانی ۱۵ واحد مسکن مددجویی توسط متقاضیان تحت حمایت انجام شده که این واحدها با مشارکت این نهاد، بنیاد مسکن و سپاه پاسداران کار خود را آغاز کرده و ان شاءالله در صورت همکاری خوب متقاضیان در خصوص اخذ تسهیلات، تا پایان آبان‌ماه به بهره برداری می‌رسند.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج تصریح کرد: تمامی متقاضیان دارای شرایط (افراد تحت حمایت دونفره به بالای فاقد مسکن و یا دارای مسکن غیر مقاوم روستایی) تا ۲۵ خرداد ماه امسال فرصت دارند نسبت به پیگیری و اخذ پروانه ساختمانی و ارائه آن به مددکار خود در کمیته امداد مراجعه کنند تا لیست آنان جزو افراد متقاضی احداث مسکن لحاظ و بتوانند از تسهیلات و مساعدت‌های بلاعوض احداث مسکن روستایی این نهاد برخوردار شوند.  

حیدری خاطرنشان کرد: طرح سه جانبه مذکور شامل مساعدت بلاعوض کمیته امداد، تسهیلات بنیاد مسکن و اجرای کار نیز به شرط کلید تحویل با متراژ ۵۰ متر توسط سپاه پاسداران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۱۳۸ مورد کار عمرانی، شامل ۲۸ مورد احداث مسکن و ۱۱۰ مورد حمام، سرویس بهداشتی، فضای جانبی و تعمیرات برای مددجویان تحت حمایت امداد منطقه یک یاسوج انجام شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج، اعتبار هزینه شده در این خصوص را یک میلیارد و ۸۸۲ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ یک میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان بلاعوض و ۵۳۰ میلیون تومان بصورت وام توسط کمیته امداد منطقه یک یاسوج پرداخت شده است.

حیدری یکی از مشکلات عدیده خانوارهای تحت حمایت را نداشتن زمین برای احداث مسکن بر شمرد و خواهان واگذاری زمین از طریق بنیاد مسکن به خانواده های نیازمند بخصوص زنان سرپرست خانواده شد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب بنیاد مسکن و سپاه پاسداران در تفاهم نامه سه جانبه کمیته امداد بر همکاری هرچه بیشتر این دو نهاد انقلابی برای صدور پروانه ساخت و همچنین احداث مسکن مددجویی تاکید و بیان کرد: در حال حاضر قریب به ۵ هزار و ۱۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۲۰ نفر معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک یاسوج هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha