• شنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401031409878
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

7 تفاهمنامه همکاری حوزه ترویج در اردبیل به امضا رسید

7 تفاهمنامه همکاری حوزه ترویج در اردبیل به امضا رسید

ایسنا/اردبیل معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مؤسسه ترویج کشور گفت: هفت تفاهمنامه در استان اردبیل به دنبال حضور کاروان ترویج ارتقا بهره‌وری با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به امضا رسید.

علی‌اکبر مویدی ۱۴خرداد در جریان حضور کاروان ترویجی ارتقا بهره‌وری در استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دومین مقصد این کاروان انتقال تجربه، دانش و مهارت بوده که در قالب اکیپ‌های مختلف و با تدارک 212 برنامه در ابعاد آموزشی، ترویجی و حضور در مزارع الگویی سعی کردیم جدیدترین یافته‌های علمی و تحقیقاتی را به تولیدکنندگان و کشاورزان ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: رویکرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی افزایش بهره‌وری و کمک به تأمین امنیت غذایی در سایه علم و دانش و مهارت به روز است تا تولید 126 میلیون تنی محصولات کشاورزی در کشور ارتقا یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مؤسسه ترویج کشور گفت: ما در این شرایط حساس راهی جز افزایش بهره‌وری و نفوذ دانش به عرصه‌های مختلف نداریم و در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی نهضت ترویجی و آموزشی را راه‌اندازی کرده است.

مویدی هدف از راه‌اندازی این کاروان و نهضت عظیم را انتقال تجارب، دانش و اطلاعات به تولیدکنندگان در خط مقدم تولید محصولات کشاورزی اعلام کرد و افزود: بعد از استان کرمانشاه، در 10 شهرستان استان اردبیل این کاروان حاضر شده و به مدت 2 روز با حضور در مزارع و مراکز تولید، انتقال دانش و اشتراک اطلاعات را برای فعالان این بخش انجام می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هفت تفاهمنامه را در این استان با دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده کشاورزی، پارک علم و فناوری، فنی و حرفه‌ای، بسیج، امور عشایری، شیلات و برخی دستگاه‌های دیگر به امضا رساندیم تا از ظرفیت ترویجی و تبلیغی در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

مویدی اضافه کرد: بعد از سرکشی این کاروان به مزارع تمام استان‌ها قرار است کاروان‌های تخصصی نیز در تولید محصولاتی همچون سیب‌زمینی، کلزا و روش نوین آبیاری نیز راه‌اندازی شود تا از ظرفیت یک‌هزار و 800 عضو هیئت علمی این مؤسسه برای توسعه کشت و زرع بهره بگیریم.

وی بیان کرد: در کنار تقویت نهاده ارزشمند علم و دانش در عرصه تولید، وزارت جهاد کشاورزی در قالب کشت قراردادی سعی می‌کند در تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان اعم از بذر، سموم، کود و پوشش بیمه‌ای در کنار تولیدکنندگان باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مؤسسه ترویج کشور ادامه داد: علاوه بر حضور در دشت اردبیل و در کنار سیب‌زمینی‌کاران، ما سعی کردیم از نزدیک با فعالیت کانون دختران و پسران عشایری و روستایی در نمین آشنا شده و در شهرستان‌های دیگر نیز حرکت مؤثر این گروه‌های ترویجی را با هدف ارتقا بهره‌وری شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha