• شنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401031409969
  • خبرنگار : 50180

امام جمعه موقت تهران:

برای حفظ اسلام و انقلاب باید یاد امام(ره) را زنده نگه داریم

برای حفظ اسلام و انقلاب باید یاد امام(ره) را زنده نگه داریم

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه موقت تهران گفت: برای حفظ اسلام و انقلاب باید یاد امام(ره) را نه به عنوان یک شخص، بلکه به عنوان یک جریان زنده نگه داریم.

آیت الله سید احمد خاتمی، امروز(۱۴ خرداد) در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مسجد جامع کرمانشاه با تاکید بر اینکه امام (ره)با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دنیا را به زانو در آورد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با توکل بر خدا و در سایه وحدت و یکپارچگی مردم توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رسانده و هدایت کند.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب، اسلام ناب محمدی را در جهان زنده کرد، لذا برای حفظ اسلام و انقلاب باید یاد امام(ره) را نه به عنوان یک شخص، بلکه به عنوان یک جریان زنده نگه داریم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: تکریم امام(ره) در واقع تکریم جریان دلدادگی ملی به ارزش ها است.

عضو هئیت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه بخش جمهوریت شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی محقق شده، گفت: پایندی مردم به نظام و انقلاب از ابتدای انقلاب تاکنون نشان از تحقق بخش جمهوریت این شعار دارد که نمونه بارز آن را در حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای و مشارکت در انتخابات شاهد بوده و هستیم.

خاتمی در ادامه اشاره ای هم به ادعای دشمنان مبنی بر اینکه مردم از نظام خسته شده اند داشت و گفت: اگر مردم از انقلاب خسته شده بودند در مراسم تشیع حاج قاسم سلیمانی شاهد حضور میلیونی مردم در صحنه نبودیم، کما اینکه در مراسم تشیع علمای برجسته دین مثل آیت الله بهجت و دیگران نیز حضور مردم ولایی ایران اسلامی پررنگ بوده است.

وی با بیان اینکه دشمنان در پی دلسرد کردن مردم از نظام هستند، گفت: دشمنان در تلاشند تا به هر نحوی که شده مردم را از انقلاب دلسرد کنند، غافل از اینکه مردم ولایی ایران اسلامی با وجود  مشکلات و در صدر آنها مشکلات اقتصادی پایند به ارزش‌ها هستند و با وحدت خود توطئه‌های شوم آنان را خنثی می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقتدار امروز ایران اسلامی در دنیا، گفت: اقتدار ایران اسلامی تاجایی است که امروز به الگویی ناب برای کشورهای مسلمان تبدیل شده است. 

انتخاب پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha