• یکشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401031510285

تولیت آستان عبد العظیم حسنی(ع):

استیصال امروز آمریکا مقابل ایران شعار نیست

استیصال امروز آمریکا مقابل ایران شعار نیست

ایسنا/فارس تولیت آستان مقدس عبد العظیم حسنی(ع) گفت: امروز ما در مقابل کشورهای دنیا ایستاده‌ایم و آمریکا در مقابل قدرت کشور ما مستاصل و تسلیم شده و این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت به تمام معناست که همه دنیا به آن پی بردند.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر شامگاه شنبه ۱۴ خرداد در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد ماه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با بیان اینکه نباید گذشته را فراموش کنیم چرا که افراد ۳۰ و ۴۰ ساله الان جامعه قبل از انقلاب را ندیدند و شرایط آن روز را نمی‌دانند و ممکن است با تبلیغات مسموم دشمنان تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار بگیرند، اظهار کرد: ضروری است تا مناسبت‌های مختلف گذشته این مملکت را گوشزد و یادآور کنی که آن زمان دشمنان برنامه ریزی کردند تا اسلام، دین و شرف مردم را از بین ببرند و دیکتاتوری را حاکم کنند و غرب هم سود آن را ببرد.

به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات فارس، تولیت آستان مقدس حضرت عبد العظیم حسنی (ع) افزود: آتاتورک را در ترکیه و رضاخان را در ایران روی کار آوردند تا اهداف شوم خود را پیاده کنند و مستقیم بر شعائر دینی تمرکز کردند و رضا خان مقابله با دین را آغاز کرد و کشف حجاب را علنی و به اسم آزادی زن، هرزگی را برای مردم به ارمغان آورد.

او با اشاره به اینکه کشور در آن زمان وابسته اجانب و بیگانه کرده بودند و بیش از ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشت و اغلب پست‌های کلیدی و نظامی در اختیار آن‌ها بود و همه چیز دست آن‌ها بود، گفت: سرمایه‌های ما را به تاراج دادند و ملت را به سمت فساد سوق دادند و کشور را ویران کردند.

قاضی عسکر در ادامه با بیان اینکه امام خمینی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در یک شرایط بسیار سخت توانستند افکار عمومی را به سمت اسلام و انقلاب اسلامی هدایت کنند، گفت: امام با درایت کار را آغاز کردند و خیلی از حوادث بعد از آغاز نهضت اسلامی اتفاق افتاد که مهمترین آن‌ها دستگیری امام و تبعید ایشان به نجف و فرانسه بود.

او عنوان کرد: در زمان تبعید هم امام هدایت و راهبری مردم را برعهده داشتند تا اینکه انقلاب در سال ۵۷ به پیروزی رسید و امام در میان استقبال مردم وارد کشور شدند.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانستند آرام آرام پایه گذاری یک نظام اسلامی را انجام دهند، گفت: مهمترین هدف امام خمینی، استوار کردن پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و با شروع جنگ تحمیلی هم امام توانستند با تدبیر جنگ تحمیلی را با کمک مردم، بسیج و نیروهای مسلح کشور هدایت کنند.

قاضی عسکر با بیان اینکه ایران بعد از جنگ تحمیلی و رحلت امام نیز توانست با رهبری‌های رهبر معظم انقلاب روی پای خود بایستد، گفت: امروز ایران با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به قدرت مهم در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

او افزود: امروز ما در مقابل کشورهای دنیا ایستاده‌ایم و آمریکا در مقابل قدرت کشور ما مستاصل و تسلیم شده است و این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت به تمام معناست که همه دنیا به آن پی بردند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: داشتن ۶ هزار شرکت دانش بنیان، قدرت دفاعی، نظامی، اقتصادی و صنعتی حاصل پایه گذاری امام راحل (ره) و بعد از آن رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی نیز گفت: باید در این شرایط کنونی هم همواره پشتیبان و یار رهبر معظم انقلاب باشیم تا بتوانیم از سختی‌های اقتصادی هم همانند سختی‌هایی که در ابتدای سال ۴۲ تا کنون داشتیم با موفقیت عبور کنیم و پرچم را به دست صاحب اصلیش بسپاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha