• دوشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401031610604
  • خبرنگار : 50295

رونق دوباره موسیقی زنجان در گرو حمایت ارگان‌های مربوطه

رونق دوباره موسیقی زنجان در گرو حمایت ارگان‌های مربوطه

ایسنا/زنجان آهنگ‌ساز زنجانی گفت: نبود استودیوهای خوب، صدابرداری و کمبود نوازنده حرفه‌ای برای نواختن قطعات تولید شده، بخشی از مشکلات آهنگ‌سازی در استان است.

بهمن فریادرس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آهنگ‌سازی و با بیان اینکه آهنگ‌سازی در ژانرهای مختلف موسیقی با یکدیگر متفاوت است، اظهار کرد: در موسیقی ایرانی یک آهنگ‌ساز باید مبتنی بر ردیف و موسیقی ایرانیُ به تولید ملودی بپردازد تا با گونه‌ای نو و جدیدی برای ارکستر تنظیم شود.

وی افزود: افرادی که علاقه دارند وارد حوزه آهنگ‌سازی شوند، به عنوان مثال در موسیقی ایرانیُ در مرحله اول باید یک‌ ساز انتخاب کرده و اصول آن را به درستی بیاموزند و بعد از آموختن نوازندگی وارد حوزه آهنگ‌سازی شده و اصول آن را فراگیرند.

این هنرمند زنجانی درباره مشکلات موجود در حوزه آهنگ‌سازی در استان، تصریح کرد: مشکلات موسیقی در استان زیاد است و با وجود اینکه حضور سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده برای یک آهنگ‌ساز بسیار مهم است ولی در استان با نبود اسپانسر مواجه هستیم و ارگان‌های مربوطه همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت زیادی برای آهنگ‌سازی ندارند.

فریادرس ادامه داد: نبود استودیوهای خوب، صدابرداری و کمبود نوازنده حرفه‌ای برای نواختن قطعات تولید شده نیز از دیگر مشکلات آهنگ‌سازی در استان است. البته استان زنجان، هنرمندان، نوازندگان و پتانسیل و ظرفیت خوبی در حوزه موسیقی دارد.

آهنگ‌ساز زنجانی با اشاره به نقش ارگان‌های مربوطه همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از موسیقی، خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان‌های مربوطه همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجام اقداماتی همچون صدور راحت‌تر مجوزها، برگزاری آسان‌تر کنسرت‌ها در رونق موسیقی استان موثر باشد. همچنین اگر سالن‌ها نیز با هزینه کمتری در اختیار آهنگ‌سازان قرار گیرد باعث افزایش انگیزه هنرمندان و رونق موسیقی استان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha