• دوشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401031610927

حسینی بوشهری:

پشتوانه انقلاب حمایت و مدد اهل بیت(ع) است

پشتوانه انقلاب حمایت و مدد اهل بیت(ع) است

ایسنا/فارس رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان اینکه پشتوانه انقلاب اسلامی حمایت و مدد اهل بیت است، گفت: با وجود همه مشکلاتی که دشمن در طول انقلاب اسلامی ایجاد کرده جز با پیروی از مکتب و محبت اهل بیت نمی‌توانستیم تا این مقطع بیاییم.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌ بوشهری دوشنبه ۱۶ خرداد در مراسم بزرگداشت احمد بن موسی(ع) در شیراز و دهه کرامت، بیان کرد: امامان ما از نسل حضرت فاطمه(س) هستند که خداوند در قرآن آن را خیر کثیر خوانده است.

او با اشاره به زخم‌ زبان‌هایی که به پیامبر(ص) از سوی کفار و مشرکان زده می‌شد، گفت: پیامبر (ص) ۲۳ سال در فشار، سختی و تبعید بود و بسیار تلاش کرد اما مزد این زحمت‌ها و تلاش‌های خود را دوستی و مودت ذریه و نسل خود می‌خواهد و مودت بالاتر از دوستی است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه پیامبر دو چیز گرانبها در میان ما گذاشته که آن قرآن و عترت است، افزود: امامزادگان ما عترت پیامبر (ص) و چشم و چراغ مردم ما هستند و نگاه به ذریه پیامبر (ص) عبادت است، اما وظیفه ما در مقابل ذریه پیامبر چیست و چه کاری باید انجام دهیم.

او با بیان اینکه نخستین کاری که باید بکنیم دوستی و مودت امامزادگان است، خاطرنشان کرد: اینجا ملجا و پناهگاه مردم هستند، حرم امامزادگان به ویژه حرم احمدبن‌موسی(ع) دارالشفا است و بعد از اینکه شناخت و محبت پیدا کردیم به دستورات آنها عمل کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پشتوانه انقلاب اسلامی حمایت و مدد اهل بیت است، عنوان کرد: با وجود همه تهدیدها و مشکلاتی که دشمن در طول انقلاب اسلامی ایجاد کرده جز با پیروی از مکتب و محبت اهل بیت نمی‌توانستیم تا این مقطع بیاییم.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اینکه ما در مقابل ظلم می‌ایستیم به این دلیل است که اهل بیت مقابل ظلم ایستادند و ایستادگی و پایداری در راه حق را به ما نشان دادند و روز بزرگداشت احمدبن‌موسی(ع) روز پیوند با معنویت است روز پیوند با امامان و پیامبر(ص) است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه راه نجات و سعادت چنگ زدن به ریسمان و مکتب اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: باید مراقب باشیم که این راه را گم نکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha