• دوشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401031611058

تبلیغات دخانیات جرم است

تبلیغات دخانیات جرم است

ایسنا/قم معاون دادستان قم با اشاره به اینکه هیچ تابلوسازی حق ساختن تابلوی تبلیغات مواد دخانی را ندارد، گفت: با عنایت بر جرم بودن تبلیغات دخانیات، برای جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی و صفحات مجازی تبلیغی مهلت تعیین و ابلاغ شده است و در صورت مشاهده تخلفات، پیگیری و برخورد قضایی در این خصوص صورت می‌گیرد.

علی‌اصغر سلطانی، معاون قضایی حقوق عامه دادستان قم، در جلسه کارگروه ساماندهی صنوف عرضه کننده محصولات دخانی که در دادسرای قم با حضور نمایندگان نهادهای مسئول برگزار شد با تاکید بر اینکه دبیرخانه و دستگاه‌های مسئول در این حوزه باید فعال شوند، عنوان کرد: دسترسی آحاد جامعه به مواد دخانی در سطح شهر باید محدود گردد.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش و اقناع آحاد جامعه در زمینه قوانین و مقررات ناظر بر نحوه عرضه مواد دخانی و مصرف آن، اظهار کرد: بر اساس مواد ۴ و ۱۰ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و مواد ۲ تا ۶ آئین‌نامه اجرایی همین قانون، هرگونه تبلیغات محصولات دخانی در سطح شهر و فضای مجازی به هر نحو ممنوع و جرم تلقی می‌گردد.

معاون حقوق عامه دادستانی با تأکید بر جایگاه فرهنگی استان قم و فضای معنوی شهر مقدس قم به عنوان حرم اهل بیت (ع) گفت: مراکز مجاز فروش مواد دخانی باید از حرم مطهر، نهادهای فرهنگی و مراکز آموزشی فاصله داشته باشند و سازمان صمت با همکاری دستگاه‌های تابع، مسئول بازرسی و نظارت در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه هیچ تابلوسازی حق ساختن تابلوی تبلیغات مواد دخانی را ندارد، تصریح کرد: با عنایت بر جرم بودن تبلیغات دخانیات، برای جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی و صفحات مجازی تبلیغی مهلت تعیین و ابلاغ شده است و در صورت مشاهده تخلفات، پیگیری و برخورد قضایی در این خصوص صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha