• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۶:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401031711293

‌ استاد حوزه و دانشگاه:

فرصت ایجاد معنویت در سومین حرم اهل بیت (ع) فراهم است

فرصت ایجاد معنویت در سومین حرم اهل بیت (ع) فراهم است

ایسنا/فارس یک‌ استاد حوزه و دانشگاه گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به صورت شبانه روزی باز است که فرصت ایجاد معنویت را در سومین حرم اهل بیت (ع) را فراهم آورده و مردم شیراز باید قدردان وجود مبارک این امامزاده والا مقام باشند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد عصر دوشنبه ۱۶ خرداد در ویژه برنامه «سمت خدا» که به مناسبت  در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: چند سالی است که دهه کرامت را با آغاز ماه ذی القعده با شکوه تمام برگزار می‌کنیم که گرامیداشت احمد بن موسی (ع) در میانه این دهه مبارک قرار گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ماه ذی القعده ماه مهمی است و امامزادگانی مانند حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برای ما بسیار پر برکت هستند و برخی شهرها آرزوی داشتن امامزادگان را به عنوان ملجا و پناهگاه خود دارند.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به صورت شبانه روزی باز است که فرصت ایجاد معنویت را در سومین حرم اهل بیت (ع) را فراهم آورده است و مردم شیراز باید قدردان وجود مبارک این امامزاده والا مقام باشند.

او خاطرنشان کرد: مادر ایشان، ام احمد (س) نیز همواره تابع امام هشتم (ع) بودند و ایشان را جانشین امام هفتم در همان ابتدا شناختند و پذیرفتن با وجود اینکه مردم تصور می کردند، حضرت احمد ابن موسی (ع) پس از امام هفتم به امامت می رسند.

فرحزاد ادامه داد: با توجه به کاهش آمار کرونا امیدواریم که مسئولان حوزه بهداشت کشور قبل از جشن عید غدیر شاهد برگزاری جشن شکرگزاری باشیم و یاد شهدای مدافعان سلامت را گرامی می‌داریم. 

این کارشناس مذهبی با اشاره به سفارشات امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع)، سفارشات خودشان را توسط وسیله حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ارائه فرموده‌اند و به ایشان گفته بودند که سلام ایشان را به دوستان و شیعیان من برسانید و سلام، نام خدا و سنت پیامبر (ص) است و وصیت فرمودند که شیطان دشمن کمر بسته انسانهاست و شیعیان من باید نفوذ شیطان را ببندند.

او افزود: بسته شدن راه نفوذ شیطان، موجب رستگاری ما خواهد شد و در وصیت امام رضا (ع) بر راستگویی و امانتداری نیز تاکید فراوان شده است و مسئولان ما باید بسیار به این موارد توجه داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: کم حرف زدن و سکوت برای خودشناسی از تاکیدات امام هشتم (ع) است و حفظ زبان و سکوت در مذهب ما عبادت است.

او گفت: امام رضا (ع) شیعیان را از تخریب یکدیگر منع فرموده‌اند و دیدار برادران ایمانی نیز از سفارشات و وصایای ایشان است که باید به آن عمل کنیم.

فرحزاد تصریح کرد: آنها که در سلام کردن پیشگام هستند به پیامبر (ص) و خدای متعال نزدیک تر است و در وصیت امام رضا (ع) شاهد این پیش سلام بودن هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha