• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401031711319
  • خبرنگار : 50037

کمبود ۲۰۰ تا ۲۵۰ معلم در سال تحصیلی جدید در اسدآباد

کمبود ۲۰۰ تا ۲۵۰ معلم در سال تحصیلی جدید در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر آموزش‌وپرورش اسدآباد از کمبود ۲۰۰ تا ۲۵۰ معلم در سالتحصیلی جدید در این شهرستان خبر داد.

سجاد محمدی شمیم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ تا تعیین تکلیف نهایی تعداد بازنشستگان تعداد ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر کمبود معلم در شهرستان اسدآباد خواهیم داشت که با توجه  به ورودی ۱۳۲ نفر از دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ به آموزش و پرورش اسدآباد و با برقرار شدن خرید خدمات آموزش و پرورش شهرستان این تعداد کمبود به ۸۰ تا ۱۰۰ نفر کاهش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای جبران کمبود  این‌ تعداد  نیرو چند طرح را در نظر خواهیم داشت، افزود: یکی از راهکارها برای جبران کمبود نیرو این بوده که تمامی نیروهایی که به صورت موقت‌و اضطراری از آموزش و پرورش اسدآباد خارج شده بودند را برگردانیم.

محمدی شمیم تناسب سازی نیروی انسانی را  یکی دیگر از طرح‌ها برای جبران کمبود نیرو دانست و تصریح کرد: گاهی پیش از این در  مدارس بر اساس کمیت و شاخص‌های کمیتی ابلاغ‌ها صادر می‌شد اما در حال حاضر برای جبران کمبود نیرو یکی دیگر از طرح‌ها آن بوده که باید به سمت کیفی سازی برویم، یعنی بیینیم در یک مدرسه  چند نفر نیروی اجرایی می تواند کادر اجرایی مدارس باشد و در همین رابطه برای جبران کمبود نیرو از بین کادرهای اجرایی اولویت را برای کلاس‌های درس بگذاریم.

وی نیروهایی چون سرباز معلم، طرح امین و سرباز طلبه را نیز از دیگر طرح‌ها برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: اگر بتوانیم‌با اقناع سازی لازم بازنشستگی برخی از همکاران را به تعویق بیندازیم و فعالیت آنان را استمرار بخشیم تا زمانیکه نیروهای جایگزین وارد چرخه شوند قطعا بخشی از کمبود نیرو از این طریق جبران خواهد شد.

محمدی شمیم در ادامه با اشاره به برخی از آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک‌تحصیل شهرستان یاد آورشد: آمار دقیقی از تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان وجود ندارد و آمارهای فعلی به دلیل اینکه تنها مربوط به برخی از مدارس خاص و حاشیه شهر و یا مدارس روستایی است دقیق نیستند که بر همین اساس برای پسا کرونا دو برنامه را در دست اقدام خواهیم داشت.

وی پایش اساسی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل طی دو سه سال اخیر را اولین گام در این برنامه دانست و گفت: احیای مدارس منحل شده شهرستان، برنامه و گام دوم برای بازگرداندن دانش آموزان ترک تحصیل کرده و بازمانده از تحصیل این شهرستان خواهد بود.

مدارس منحل شده سطح شهرستان اسدآباد احیا می‌شوند

محمدی شمیم در ادامه از منحل شدن دو تا سه مدرسه در سطح شهرستان اسدآباد طی دو سه سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد از مدارس از جمله مدرسه متوسطه شهر آجین به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان در دو سه سال گذشته منحل شده اند. 

وی بیان کرد: برای احیای این مدارس باید دانش آموزان ترک تحصیل کرده شهرستان شناسایی و با ارتباط گیری با خانواده آنان و ترغیب مجدد این دانش آموزان برای بازگشت به چرخه تحصیل نسبت به احیای مدارس منحل شده اقدام کرد.

محمدی شمیم خاطرنشان کرد: در همین رابطه تیم‌های کارشناسی مشخص و جلسات این تیم‌ها برگزار شده تا با همکاری دهیاران، بخشداران و مدیران مدارس در هر روستا، منطقه و هر مرکزی دانش آموزان ترک‌تحصیل را شناسایی کنند.

وی اظهار کرد: توسط این تیم‌ها نسبت به مشکلات دانش آموزان ترک تحصیل کرده رسیدگی خواهد شد تا با مرتفع شدن مشکلات آنان به مدارس باز گردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha