• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401031711336
  • خبرنگار : 50471

"نهضت ملی مسکن" نهاوند در محل "مسکن مهر" ساماندهی می‌شود 

"نهضت ملی مسکن" نهاوند در محل "مسکن مهر" ساماندهی می‌شود 

ایسنا/همدان سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند گفت: پروژه نهضت مسکن ملی شهرستان در محل مسکن مهرهای نیمه‌کاره شهرهای نهاوند اجرا و ساماندهی می‌شود.

مهدی سلگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان نهاوند در مجموع ۹‌ هزار و ۱۶۱ متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هشت‌هزار و ۳۹ نفر از شهر نهاوند، ۵۹۲ نفر از شهر فیروزان، ۳۸۱ نفر از شهر گیان و ۱۵۹ نفر متقاضی از شهر برزول هستند.

وی افزود: از این تعداد متقاضی ۱۶۵۰ نفر در انتظار تایید استعلام هستند و بقیه متقاضیان پالایش شده‌اند که پالایش شده‌ها از شهر نهاوند هزارو ۴۹۴ نفر، شهر فیروزان ۱۸۴ نفر، شهر گیان ۱۴۵ نفر و از شهر برزول ۲۹ نفر تایید شده‌اند.

سلگی تاکید کرد: چون دولت یک فرصت مجدد برای پالایش استعلام متقاضیان مسکن ملی در شهرها داده از مجموع متقاضیان مسکن مهر در شهرستان نهاوند ۲هزار و ۹۴۸ نفر درخواست پالایش مجدد داده‌ و ۶۴۳ نفر نیز انصراف داده‌اند.

وی در ادامه به پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای نهاوند اشاره کرد و گفت: پروژه مسکن مهر در شهرهای گیان، فیروزان و برزول چندین سال است که نیمه‌کاره و در حد اسکلت و فنداسیون باقی‌مانده که مقرر شده پروژه مسکن ملی را در این پروژه‌های نیمه کاره ساماندهی و اجرا کنیم.

سرپرست اداره راه و شهرسازی نهاوند ادامه داد: در شهر فیروزان ۲۱۰ مسکن مهر نیمه‌کاره داریم و در شهر گیان ۲۵۸ مورد مسکن مهر نیمه‌کاره وجود دارد که در این خصوص هیاتی در استان تشکیل شده و قرار است بعد از پایان فرصت مجددی که برای پالایش متقاضیان مسکن ملی داده شده این پروژه‌های مسکن مهر نیمه‌کاره در شهرهای نهاوند را به اجرای نهضت ملی مسکن اختصاص دهیم.

سلگی یادآور شد: مقرر شد که در ابتدا ۵۰۰ قطعه زمین را برای پروژه مسکن ملی در شهرستان مشخص کنیم تا برای اجرای این پروژه عقب نمانیم و در حال حاضر واگذاری ۳۶۳ قطعه زمین را به بنیاد مسکن شهرستان در دست اجرا داریم.

وی با بیان این‌که برای اجرای این پروژه در شهر نهاوند ۲۰۰ هکتار افزایش محدوده انجام شده، خاطرنشان کرد: برای افزایش محدوده برای اجرای پروژه مسکن ملی در شهر نهاوند چهار منطقه باروداب، شاطرآباد، پشت بیمارستان شهید قدوسی و پشت استادیوم علیمرادیان را در نظر گرفته‌ایم که مجموعا ۲۰۰ هکتار افزایش محدوده دادیم و در حال رایزنی با مالکین هستیم.

سرپرست اداره راه و شهرسازی نهاوند در ادامه اضافه کرد: برای ساماندهی این مناطق جلساتی برگزار کردیم و در منطقه روبه‌روی باروداب که حدود ۶ هکتار زمین در این منطقه داریم که دو هکتار آن مالکیت شخصی و چهار هکتار آن مالکیت دولتی دارد و حدود ۵۰۰ قطعه برای اجرای مسکن ملی در این منطقه در نظر گرفته شده است.

سلگی در پایان افزود: برای اجرای پروژه مسکن ملی در شهرستان از نظر زمین مشکلی نداریم و چون تعداد متقاضیان کمتری نسبت به تعداد زمین معرفی شده‌اند و برای اجرای این پروژه از نظر زمین ما جلو هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha