• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401031711706
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

واقعه غدیر در ابعاد بین‌المللی تبیین شود

واقعه غدیر در ابعاد بین‌المللی تبیین شود

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه باید واقعه غدیر برای مردم به درستی تبیین شود، گفت: شاعران باید واقعه غدیر خم را برای مردم و حتی در ابعاد بین‌المللی برای مردم جهان به درستی تبیین و معرفی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در رونمایی از پوستر دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر با تاکید بر اینکه باید برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنیم، گفت: پیام غدیر را می‌توان با شعر به گوش دنیا رساند.

وی با بیان اینکه شاعران ترک زبان و آذربایجان از ابتدا زندگی خود به مولا علی(ع) و اولاد علی گرایش خاصی و ارادت ویژه دارند اظهار کرد: یکی از شعرای کلاسیک آذربایجان که از اهالی این دیار، اما ساکن و متوفی در شهر کربلاست، مولانا محمد فضولی است، این شاعر به سه زبان ترکی، عربی و فارسی شعر می‌سروده که مملو از آموزه‌های دینی و عشق به خداوند، اسلام و ائمه اطهار است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مدح مولا زینت بخش قلب‌ها و ذهن‌ها و دفترها است، گفت: کمتر شاعری را می‌توان پیدا کرد که از حلاوت عشق علوی بهرمند نشود.

حجت‌السلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به اینکه کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر می‌تواند علاوه بر معرفی شاعران و ایجاد انگیزه، شور و نشاط معنوی برای تولید آثار فاخر و ماندگار در گستره ادبی جامعه اثرگذار باشد، گفت: دومین کنگره بین المللی ترکی شعر غدیر می‌تواند به ترویج و اشاعه فرهنگ و اندیشه غدیر در سایه انتشار و ارائه آثار تولیدی در جامعه اسلامی بپردازد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم در این آیین، با بیان اینکه کنگره شعرترکی غدیر با حضور شاعرانی از یازده کشور در دهه امامت و ولایت در تبریز برگزار خواهد شد گفت: پیش‌بینی می‌شود علاقمندان بیش از هزار اثر را به این کنگره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه در این طول برگزاری این کنگره عصر شعر ترکی غدیر در کشورهای ترکیه، آذربایجان و عراق برگزار خواهد شد افزود: برنامه ریزی شده عصر شعر ترکی غدیر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برگزار شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه تبیین و تبلیغ واقعه غدیر باید به فرهنگ عمومی و مردمی تبدیل شود، گفت: زنده نگه‌داشتن این رویداد مهم از وظایف ذاتی مسلمان است.

حجت الاسلام کاملی فر، افزود: غدیر باید مثل فرهنگ عاشورا و اربعین که مردم خود را وقف امام حسین (ع) کرده اند، پررنگ شود و در این زمینه همه باید تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، وی یادآوری کرد: شعر به عنوان یک رسانه گویا و همچنین یکی از ابزارهای مهم احیای واقعه غدیر است که باید به این مقوله توجه ویژه ای کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha